недеља, 28. мај 2017.

Voćni kolač s višnjama

Recept  za ovaj tip kolača u svojoj beležnici ima svaka domaćica koja iole drži do varjače. Prvo - jer se brzo napravi, drugo - jer se lako napravi, treće - jer sve sastojke već ima u kući, četvrto - jer je mera prilično izdašna. 

E sad kod mene je zapisan kao Voćni kolač s višnjama po receptu Baba Ruse (u poslednje vreme poznatije pod pseudonimom Rosalinda ;) ) i ako ste ikada isprobali Salašnjake po njenom receptu, onda ćete imati poverenja i u recept za ovaj kolač. 

Ovaj put sam ga pravila s višnjama baš kao što je u receptu navedeno, ali mi je ubedljivo najbolji s malinama! A ako imate višak jabuka, onih kiselijih, narendajte ih, izdinstajte sa šećerom i cimetom i napravite još jednu verziju voćnog kolača. Za totalno bahaćenje tu su i ribizle. Al' polako, jedno po jedno...

Potrebno je:
3 jajeta
300 g šećera
1 pakovanje vanil šećera
2,5 dl mleka
2 dl ulja
450 g brašna
1 pakovanje praška za pecivo
oko 1/2 kg višanja očišćenih od koštica (može i manje, može i više, sve zavisi od toga kakav kolač volite!)



Kod moje Rosalinde recept je dat u malim šoljicama, mera koja je danas gotovo zaboravljena jer su te male šoljice poodavno zamenile šolje, tako da kada sada kažete da se nešto meri u šoljicama za kafu to može da bude prilično zbunjujuće. Pa premerih sve... i to su vam mere ;)
Rernu uključite da se zagreje na 180C.
Višnje očistite od koštica i ostavite da se dobro ocede.
Pleh dimenzije 25x35 cm ili sličan podmažite uljem i pospite brašnom, višak brašna istresite. Ili ga podmažite mašću pa neposredno pred sipanje testa ulijte u pleh ledeno hladnu vodu pa je posle par sekundi istresite. Tako ćete izbeći da dno kore bude brašnjavo a kolač će se lakše vaditi iz pleha.

Odvojiti belanca od žumanaca, belanca penasto umutiti, dodati šećer i vanilu, mutiti dalje da se šećer rastopi, dodati žumanca, zatim lagano uliti mleko i ulje. Smesa će postati prilično retka pa očekujte da prska na sve strane te stoga brzinu na mikseru smanjite na najmanju. Na kraju dodajte brašno prosejano s praškom za pecivo. E sad će testo postati prilično gusto i upravo takvo i treba da bude.

Dve trećine testa izručite u pleh i stavite u rernu da se upola ispeče. To znači da ćete ga peći oko desetak minuta na 180C, koliko da površina testa postane čvrta na dodir a ivice treba tek malo da požute.

Preko upola pečenog testa pospite višnje i sve prelijte ostatkom testa. Poravnjajte i vratite da se peče. Peći još oko pola sata ali sada temperaturu smanjite na 170C. Kolač je gotov kada ravnomerno porumeni a čačkalica zabodena u sredinu izadje sasvim suva. Izvaditi ga iz rerne i ostaviti u plehu da se sasvim ohladi.


Hladan kolač seći na kocke, posuti prah šećerom i vanilom (mada je sasvim dovoljno sladak i bez ovoga ali Rosalinda ga je uvek posipala pa tako i ja... ) i uživajte u divnom ukusu i mirisu. Mada ni izgled nije zanemarljiv!



P.S. Obavezno ga probajte s malinama, o-ba-ve-zno!

P.S. Ja sam ovaj na slikama pekla u okruglom kalupu prečnika 26cm. Da me čovek pita zašto sam to uradila, ne bih znala da mu odgovorim. Kao da sam mozak isključila pa uzela prvi pleh što mi je došao pod ruku! Nije da kolaču nešto fali - ne fali - jedino što mogu da kažem da ovaj kolač pečete u okruglom kalupu samo u slučaju da mnooooogoooo volite okrajke!!!




Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.

Нема коментара:

Постави коментар