недеља, 21. мај 2017.

Sirup od zove

Ukus i miris zove su jedinstveni a ovaj sirup je u sebi zarobio sve najbolje od ove biljke. Ako ne želite sirup već samo sok, količinu šećera prilagodite svom ukusu ali u tom slučaju sok ćete morati da držite u zamrzivaču. Sirup kao i svaki sirup od voća može se čuvati na hladnom i tamnom mestu, na stabilnoj temperaturi, čak i do dve godine a da u njega nije stavljena ni tručnica konzervansa. A da bi se sirup od zove sačuvao tako dugo morate imati poodmaklog Alchajmera i stvarno veliki špajz u kome ćete zaturiti ovu divotu!  

Potrebno je za oko 7-8 l sirupa:
50 cvetova zove
5 l vode
5 kg šećera
2 limuna
70 g limunske kiseline (limuntus)
po želji još i par grančica nane, matičnjaka



Berite zovu koja je dalje od puta, idealno bi bilo posle kiše koja spere prašinu. Birajte zdrave, potpuno rascvetale cvasti, izbegavajte one precvetale.


Cvet očistite od lišća i eventualnih sitnih crnih bubica koje znaju da se zavuku ispod samog cveta. Ako koja i promakne, nije smak sveta, "neće vam se creva provaliti" :) Cvet složite u odgovarajući sud, preko nalijte vodu i poklopite tanjirićem kako bi cvet uvek bio potopljen. Ostavite da odstoji 24 h.


Rastvor zove nakon 24 sata procedite kroz gazu i sipajte u dublji lonac, ja sam koristila onaj od 15l. Dodajte šećer , limun isečen na kolutove i limunsku kiselinu. Narednih 48 sati mešajte sok sve dok se šećer sasvim ne rastopi. Kad sam mamu pitala jel' mora baš da se meša baš 48 sati, mogu ja da ubacim gdina Dj. u petu brzinu pa da on to meša i meša i da se šećer rastopi i u roku od sat vremena pa da sirup odmah sipam u flaše, odgovorila mi je kratko: Ako kažem 48 sati onda je to 2 dana mešanja i nemoj tu da filozofiraš nego ostavi da lepo odstoji kako sam ti rekla, nije ti to za džabe i tako spremam sok čitav život! Pa ako sam ja 'vako živčana mogla da ne filozofiram i da ga mešam 2 dana, onda, verujte mi, to možete i vi!

Nakon dva dana sirup sipati u čiste, suve flaše, ostaviti da se slegne (da izadju mehurići vazduha nastali pri sipanju) pa flaše dobro zatvoriti. Kao što sam u uvodu napomenula, sirup čuvati na tamnom, suvom mestu, najbolje bi bilo na stabilnoj temperaturi.

Nama nikad nije potrajao duže od septembra :)



Nego, što se tiče one nane i matičnjaka, ukoliko želite možete ih ubaciti u vodu zajedno sa cvetovima zove, verujte da će ukus soka biti još bolji! Ja sam ove godine napravila jednu turu klasičnog soka a drugu, manju (obrstili smo svu zovu u kraju, za džem ćemo morati na drugi kraj Srbije!) sa travkama mirisavkama i ova druga nam je bliža srcu. A i stomaku.

A ako želite da ovaj sirup pravite s odredjenim predznanjem, kliknite OVDE. 

Jel' treba da napominjem da se sirup razblažuje običnom ili kiselom vodom?!


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар