четвртак, 16. март 2017.

Limoncello / Italijanski liker od limuna


Tradicionalno se priprema na jugu Italije, služi se ledeno hladan, najbolje iz zamrzivača, kao dižestiv. Lako se priprema ali je potrebno strpljenja dok ne sazri. 'Ajde da iskoristimo još malo sezonu limuna, ja sam se baš nameračila kod komšinice na njeno drvo, rodilo kao nikad a pre neki dan ga je iznela na terasu na prvo prolećno sunčanje. Pa mami...

Potrebno je za odmah :)
1 l čistog alkohola, 95%
8 limunova
Potrebno je za kasnije ;)
1 l vode
1/2 kg šećera
2 kesice burbon vanile jer volim vanilu i stavljam je gde god mogu, i tako...


Moja preporuka je da koristite upravo čist alkohol, onaj apotekarski 95%. Limoncello se služi ledeno hladan a ako mu je osnova ova, onda nema šanse da se zaledi. Ujedno jak alkohol će izvući esencijalna ulja iz limuna a i sam napitak biće divne žute boje. Probala sam i onaj pravljen sa rakijom, šljivovicom, njen ukus je pravagnuo nad limunom. Čak i ona pravljena s vodkom nije dala dovoljno dobar rezultat a razlog je što je njihova jačina negde oko 40-50%.

Uzmite veću teglu. Limun dobro operite, ako nije organski izribajte ga sodom bikarbonom, nožićem lagano oljuštiti samo onaj gornji, žuti deo kore, izbegavajte beli deo jer je gorak. Svu koru staviti u teglu i preliti je alkoholom. Dobro zatvoriti, staviti na neko tamno mesto i čekati bar 15 dana. Ako zaboravite na njega kao što sam ja, ništa mu neće faliti, naprotiv ukus će biti samo intenzivniji.

Kad je kora odležala, pripremiti sirup od litre vode i 1/2 kg šećera. Dovoljno je da sirup zagrevate uz mešanje koliko da se sav šećer rastopi, pa skinuti s vatre i ohladiti. Pomešati sirup sa procedjenim alkoholom, po želji dodati vanilu i sipati liker u flaše. Dobro ih zatvoriti i ostaviti ih da odleže još par dana. A onda flaše u zamrzivač...

Što se vanil šećera tiče možete ga staviti ali i ne morate. Razmišljala sam da dodam štapić vanile u alkohol, ali sam odustala od toga jer bi liker poprimio tamnu boju, pa je tako klasičan vanil šećer u ovom slučaju bolji izbor.

Čak i razblažen ovim šećernim sirupom, liker ima jačinu, nije od onih blagih "ženskih" pića. Ponekad ga dodatno razblažim s malo neumućene slatke pavlake a dodam mu i trun vanile... Pravo malo zadovoljstvo!
<3<3<3



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар