субота, 26. јануар 2019.

Kokosov orah


Sve nešto razmišljam i razmišljam (sad bi neki rekli "za promenu") i nikako mi nije jasno kako je nekom uopšte pala na pamet ideja da kolač koji se sastoji od smokve punjene orasima i uvijene u omotač o keksa i čokolade nazove Svekrvino oko?! Ma, nije li to malo morbidno? Koji ti je omiljeni kolač: Svekrvino oko! Toga mogu da pojedem tonu! Moš' misliti... Ovo mi pre zvuči kao krajnje perfidna osveta neke snaje, napravila kolač pa ga nazvala "njenim", kao sladak je kao "njeno" oko hahahahaha, ma garantujem da je tako! Ne bih ja tu sad dublje zalazila u analizu odnosa njegove majke i njegove žene, elaborat bi svaka mogla da napiše (pri tome mislim i na jednu i na drugu stranu). 

Skoro sam ih ponovo pravila posle sto godina, za Sv. Jovana, završila ih nešto kasno po ponoći, spakovala na poslužavnik i iznela ih na sprat, na hladno. Sve u svemu bilo 12 kugli prečnika jedno 10-12 cm, fino uvaljanih u kokos. Sutradan ujutro me gdin Đ. zove na posao, pita kakve sam ono kugle pravila onolike, ja mu kao iz topa odgovorim da su to rafaelo bombice. Mrtva ladna. - A što onolike, što ne napravi manje, ono ne može ni da se zagrize kolike su! Smejala sam se kao šašava na samu pomisao kako je mislio da zdipi kolač s tacne i da ga smaže u zalogaju, kao ne bih ni primetila da jedna fali, ha! ne bih malo sutra! 

Ovo je malo drugačija verzija, pored pomenutog tamnog omotača kolač ima još jedan, beli. Vrlo dekorativan, očekivano ukusan i iznenađujuće drugačijeg naziva :) Vala, ja te svekrvine oči ne pravim! 


(original recept)
Potrebno je za 60-ak kolača:

10 komada krupnijih, mekih, suvih smokvi (cca 200 g)
jezgre oraha (cca 100 g)

Tamni deo:
150 g šećera
1 dl vode
125 g maslaca
125 g mlevenog Plazma keksa
125 g mlevenih oraha
2 kašike kakaoa

Svetli deo:
150 g šećera
1 dl vode
125 g maslaca
100 g kokosa
130 g mleka u prahu

Za valjanje:
cca 100 g kokosa



Napraviti prvo svetli deo pošto mora da se dobro ohladi: prokuvati kratko, minut-dva, 150 g šećera sa 1 dl vode, zatim dodati maslac i skloniti s vatre, mešati da se maslac otopi. Umešati 130 g mleka u prahu, dobro izmutiti da ne bi bilo grudvica i na kraju dodati i 100 g kokosa. Ohladiti pa staviti u frižider, prilično će se stegnuti ali ako ste ikad pravili klasične rafaelo kuglice onda znate i da smesa brzo popusti na toplom, pa se njome lako rukuje. 

Za tamni deo opet kratko prokuvati 150 g šećera sa 1 dl vode, nakon minut-dva dodati maslac, skloniti s vatre i mešati dok se maslac ne otopi. Mlevenu plazmu pomešati sa mlevenim orasima i 2 kašike kakaoa pa dodati u tečnost. Sve ujednačiti i ostaviti da se prohladi. Dok beli deo treba da bude hladan, dotle se ovim tamnim lakše rukuje dok je topao (ne vreo!). 

Svaku smokvu malo otvoriti i prekontrolisati da nema podstanare. U sredinu nagurati jezgru oraha, ako nemate jezgre onda stavite krupnije komade. Smokvu zatvorite, dlanovima je stisnite u kuglu kako u sredini ne bi ostale rupice i kako bi se orasi dobro zalepili. 



Preko smokvi nanesiti sloj tamne smese, onako otprilike je podelite "na ravne časti". Oblikujte opet u kuglu. Ostavite ih da se stegnu na hladnom, jedno pola sata će biti dovoljno. 

Preko tamnog dela nanesite tanak sloj belog dela, ako je suviše čvrst samo ga ostavite malo na sobnoj temperaturi ili ga izmesite rukom. Napravite kugle i uvaljajte ih odmah u kokos. Ostavite ih na hladnom da se dobro stegnu, najbolje bi bilo da prenoće. 

Sutradan svaku kuglu preseći tankim, oštrim nožem na pola (ja uvek koristim skalpel za sečenje svih kolača). Svaku polovinu sečenim delom položite na daščicu i isecite je na još tri ili četiri dela, zavisno od veličine kolača koji želite. Ja sam ih sekla na tri dela, dakle od svake kugle sam dobila šest kolača. 



Zaista se brzo i lako naprave, ovo može napraviti i početnik u kuvanju i priznajem da je to bio jedan od prvih kolača koji sam pravila, tamo davno, kao devojčurak. Samo eto, tad se zvao malo drugačije i nije bio tako finog ukusa <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар