уторак, 1. јануар 2019.

Torta Havana (na moj način)


Odavno sam se nameračila da je pravim ali nikako da mi se ukaže prilika. A i sami znate da mnogo više volim da pravim kolače od torti pa zna da prodje i godinu dana od jedne do druge torte (od Božića do Božića :) ) Ali pred ovu Novu godinu rekla sam sebi: sad il' nikad! I umalo da bude nikad, jer sam se skroz popišmanila, nigde nisam mogla da nadjem slatku pavlaku, onu pravu, mlečnu. Od "kravice" sam digla ruke ima više od pola godine, od kako im je izgoreo čitav pogon za proizvodnju i to baš pavlake, ali je pred ove praznike očigledno bila pomama i za onom Prezident, bilo mi došlo kravu da kupim i sama da bućkam. I onda kažem sebi, ne budi koza, kupi biljnu, nećeš crći! I nisam crkla, mada i dalje mislim da bi sa pravom pavlakom ova torta bila još ukusnija. 


(izvorni recept)

Potrebno je za koru:
3 jajeta
3 kašike šećera
1 kašika mekog, belog brašna
1/3 kesice praška  za pecivo (da ne kažem cca 3 g!)
50 g pečenih, mlevenih lešnika

Krem:
1/2 l mleka
150 g šećera
2 kesice (20 g) mlevenog želatina (koristila sam "C" želatin)
1/2 biljne slatke pavlake za šlag
1 pakovanje (10 g) vanil šećera
+
200 g napolitanki s lešnikom
30 g mlečne čokolade
3 kašike ruma

Grilijaš:
200 g pečenih, oljuštenih lešnika
100 g šećera

Za ukrašavanje:
100 g krem šlaga (200-250 g ukolko premazujete celu tortu)
kandirane trešnje, rendana čokolada, ili već šta želite



Moram opet da napomenem da, ukoliko je to moguće, koristite pravu mlečnu slatku pavlaku. Ja sam ovaj put koristila biljnu pa je zato u sastojcima za tortu. S obzirom da je biljna pavlaka već zasladjena, navedena količina šećera je sasvim dovoljda. Ali ako koristite mlečnu pavlaku, povećajte šećer na bar 200 g, količinu prilagodite sopstvenom ukusu.

Za ukrašavanje sam se ipak odlučila za krem šlag (beli) jer mi je ukusniji od biljne pavlake.

Što se tiče želatina, koristila sam "C" mleveni želatin. Jedna kesica ovog želatina ide na 400 ml tečnosti a kako u fil ide ukupno 1 l što mleka što pavlake, dve kesice su bile sasvim dovoljne da se krem stegne a da ne dobije onaj gumenasti ukus. Pridržavala sam se uputstva za pravljenje i nije bilo greške. Ukoliko koristite neki drugi želatin, molim da proverite način pripreme, to može da dovede do problema!!!

Takodje molim da pre pravljenja torte pročitate čitav recept jer sam navela redosled pravljenja kako meni odgovara i najmanje vremena se gubi pri pravljenju. Naravno, vi i to možete prilagoditi sebi.

A tortu ćemo praviti sledećim redosledom:

Porcelansku tacnu premazati tankim slojem ulja. U šerpici karamelizovati 100 g šećera. Kad šećer dobije boju ćilibara u njega izručiti 200 g pečenih, oljuštenih lešnika, skloniti na kraj vatre,  promešati da karamel obloži sav lešnik pa ga izručiti na tacnu. Kad se sasvim ohladi, usitniti ga izmedju dva lista papira za pečenje tako što ćete ga pažljivo izlupati daščicom za sečenje ili tupom stranom tučka za meso. Ja ga ispritiskam daščicom i ostavim da ima krupnije komadiće.

U šerpicu sipati 1/2 mleka, dodati 150 g šećera, vanilu i obe kesice želatina. Zagrevati skoro do ključanja, uz stalno mešanje kako bi se i šećer i želatin rastopili, voditi računa da mleko ne proključa. Skloniti s vatre i ostaviti da se ohladi do sobne temperature. Ne brinite, neće se stegnuti od želatina, potrebno je više vremena a i niža temperatura da bi se smesa stegla.

Kora pre pečenja, kora posle pečenja, grilijaš, mlevene napolitanke
Kalup za tortu prečnika 24 cm obložiti papirom za pečenje. Rernu uključiti da se greje na 200C.

Odvojiti belanca od žumanaca, premeriti ostale sastojke. Prvo dobro umutiti belanca, dodati malo po malo šećera i mutiti dok se šećer ne rastopi, zatim dodati žumanca i brašno sa praškom za pecivo. Na kraju varjačom umešati 50 g pečenih, mlevenih lešnika. Testo izručiti u pleh, poravnjati i peći desetak minuta na 200C. Kora treba fino da porumeni i na dodir da bude "šuškava" ali čvrsta.

200 g napolitanki s lešnikom samleti na mašini za orahe ili još jednostavnije u blenderu.

Umutiti 1/2 l slatke pavlake da bude čvrsta pa je odložiti u frižider dok se kora i mleko sasvim ne ohlade.

sastavljanje mleka i pavlake, umućeni krem, slaganje torte, složena torta
Ja sam za pripremu torte koristila kalup prečnika 24 cm i torta je prilično visoka, skoro 8 cm. S obzirom da se torta "pakuje" u istom kalupu a kako je on visok tek 5 cm, nedostatak u visini sam rešila tako što sam isekla jednu ukrasnu kesu na dve trake dovoljne dužine da obmotaju kalup, obe trake sam uvila u streč foliju. Ohladjenu koru sam lagano nožićem odvojila od ivica kalupa, otvorila kalup pa izmedju kore i stranica kalupa ubacila napravljene kartonske trake. U istu svrhu možete koristiti i acetatne folije, ali kako su naše domaćice živele i torte pravile sve ove godine bez nje, tako možete i vi. A i ja. Ta acetatna foliija mi nikako nije bila na spisku za kupovinu ove godine...

Dakle, situacija je sledeća: imamo pripremljen kalup na čijem je dnu postavljena kora. Krećemo da završavamo fil: u umućenu slatku pavlaku ćemo malo po malo dodavati ohladjeno mleko sa želatinom, vodeći računa da uvek dobro umutimo kako se ne bi pojavile grudvice. Smesa će na kraju biti redja, kao šlag u koji ste sipali previše mleka,  ali nikako i tečna.

Smesu podeliti na tri jednaka dela. U prvi deo dodati 50 g mlevenih napolitanki i 30 g krupno rendane mlečne čokolade. Drugi deo ostavljamo onakav kakav jeste a u treći dodajemo 3 pozamašne kašike ruma.

Preko kore sipamo prvi deo fila, preko njega pospemo polovinu mlevenih napolitanki i polovinu grilijaša. Sve lagano utapkamo dlanom. Zatim preko toga nanosim drugi fil, kašiku po kašiku, pažljivo razmazujući. Sad posuti ostatak napolitanki i grilijaša i na isti način naneti preko i treći fil. Kalup uviti streč folijom i ostaviti da prenoći na hladnom kako bi se krem stegao.

Sutradan otvoriti kalup, pažljivo nožićem opkrojiti izmedju torte i ivice, ukloniti one kartone i tortu preneti na tacnu. Torta je čvrsta i stabilna pa je dovolno pod nju podvući širi nož i pripomoći se rukom dok se prenosi na tacnu.


Umutiti 100 g krem šlaga sa mlekom, premazati površinu torte i ukrasiti je. Kako tortu nisam premazivala okolo, ovo mi je bilo sasvim dovoljno šlaga. U protivnom će vam trebati bar 200-250 g. Tortu možete posuti i krupno rendanom čokoladom, ili je ukrasiti po želji. Ja sam od ratluka, gustina i malo crvene boje napravila kuglice i za dekoraciju koristila i listiće žalfije čije sam krajeve na kratko potopila u šećerni sirup da ne bi puštali miris.

Tortu možete praviti u većem kalupu, recimo onom prečnika 26 cm ili je čak slagati u šerpi odgovarajućeg prečnika. Ukoliko slažete u šerpi, vodite računa na to da poslednji sloj treba da bude kora!


Ova torta je lagana, ukusna, penasta, topi se u ustima, prava divota za one koji ne vole teške, čokoladne torte. Dodatak ruma je pun pogodak i ovom prilikom bih se zahvalila mladom kolegi Filipu, kad je video na poslu da bacam pogled na recept koji se zove Havana torta odmah je rekao: Havana, to mora da je nešto s rumom! Shvatim da je čovek u pravu, kako u bilo kakvom kontekstu pominjati Kubu a da u priči ne iskrsne i rum! Ako se plašite da vam sitna deca ne padnu u delirijum od te količine alkolola u torti, umesto čistog ruma stavite ekstrakt. Mada ne vidim razlog. Ni za delirijum, ni za ekstrakt. <3<3<3






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 










Нема коментара:

Постави коментар