недеља, 30. децембар 2018.

Dugmići ždžemom


Od kako mi onaj Banini keks nije uspeo, postala sam opsednuta Dugmićima, na sve moguće načine. Ovi su onako, klasičnija varijanta, punjeni s dve vrste domaćeg džema. Dosta vas mi je skrenulo pažnju da mnogo bolje izgledaju ako su napunjeni običnom, kupovnom marmeladom koja se prvo malo zagreje. Ali meni je mnogo važnije da su kolači ukusni nego da izgledaju po peesu! Zato su punjeni domaćim pekmezom od šljiva i mešanom marmeladom. Gdin Đ. je kukao što mi je nestalo marmelade od pomorandži jer mu je nezamenljiva u ovoj vrsti kolača, al sad, šta je - tu je! Morao je da ih pregrmi takve kakvi su :) 



Potrebno je:
220 g maslaca sobne temperature
150 g šećera
1/2 kašičice ekstrakta badema
1 žumance
50 g kisele pavlake
400 g mekog belog brašna
+
džem, marmelada, pekmez, može i ta Nutella izem vam Nutellu!




Maslac sobne temperature umutiti da postane penast, dodati šećer, žumance, kiselu pavlaku i ekstakt badema. Na kraju lagano umešati malo po malo brašna. Zamesiti čvrsto testo, uviti ga u streč foliju i ostaviti na hladnom da odmori.

Od testa odvajati komadiće i formirati kuglice veličine sitnijeg oraha. Redjati ih u pleh obložen papirom za pečenje. Svaku kuglicu udubiti prstom, drškom varjače ili nečim drugim pogodnim. Svaki kolač napuniti s malo džema.


Kolače peći u rerni prethodno zagrejanoj na 180C oko petnaestak minuta, treba tek malo da porumene po dnu dok površina mora da im ostane sasvim svetla.


Pečene kolače ostaviti da se ohlade u plehu pa ih onda izvaditi i složiti na tacnu. Ko voli a ne mrzi ga, može ih dopuniti džemom, ja jesam jer su mi tako lepši. Jedan deo kolača sam išarala otopljenom čokoladom, ostalo mi malo do onih Dugmića sa lešnicima i karamel kremom pa mi bilo žao da bacim :) i nisam ih pokvarila, časna reč!





Kao i svi kolačići - keksići, tako su i ovi najbolji sutradan. Mi ih nismo manisali ni vruće! <3<3<3

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


2 коментара:

  1. Ukus testa je odličan, kao fini puter keksići!
    Mnogo sam zadovoljna, hvala, Vikend kuvarice❤

    ОдговориИзбриши