уторак, 25. децембар 2018.

Zemičke s jogurtom


Subotom ujutro neke žene piju kafu, svadjaju se s mužem, jurcaju za decom, razvlače se do podne, a ja gledam i planiram natenane šta ću umesiti za doručak. Gdin Dj. je godinama bio slobodan sreda/četvrtak, evenutalno četvrtak/petak, pa sam nekako navikla da ga vikendom, kad se vrati s posla, sačeka neko toplo pecivo. Naročito zimi. Sad, svi vi koji znate gdina Dj. verovatno ste odmah pomislili kako njemu baš i ne treba toplo pecivo za doručak, al' ja sam mu žena, valjda ja bolje  znam! A i kuća divno zamiriše na hleb i sveže pecivo...

Ovaj recept sam odavno stavila na spisak "obavezno probati", pokupila sam ga sa jednog nemačkog bloga i čim sam videla da su zemičke Leckere znala sam da mora da su i ukusne :) 



Potrebno je za 6 zemički:
300 g + 1 kašika mekog belog brašna
150 ml jogurta sobne temperature
50 ml mlake vode
1 pakovanje (10 g) suvog kvasca
1 kašičica soli
1 kašika maslinovog ulja
+
još malo ulja za premazivanje
krupna so za posipanje



Prosejati brašno pa odvojiti 1 kašiku sa strane, to je za posipanje. Ostatak od 300 g sipati u vanglicu, dodati so i suvi kvasac i promešati. Napraviti udubljenje u sredini pa usuti jogurt, vodu i maslinovo ulje. Lagano  zamesiti testo tako što ćete ivice brašna malo po malo obarati u tečnost.

Testo treba da je malo lepljivo ali mora biti glatko. Oblikujte ga u kuglu i ostavite ga na toplom mestu da nadolazi jedno sat vremena.

Nadošlo testo istresite na pobrašnjenu radnu površinu, malo ga premesite i isecite na 6 jednakih delova.

Veliki pleh od rerne obložiti papirom za pečenje. Svaki komad testa tek malo pobrašnjenim prstima oblikujte u kuglu i spustite na papir. Površinu zarežite unakrst oštrim nožem, žiletom ili skalpelom, premažite maslinovim uljem i pospite krupnom solju.


Zemičke ostavite na toplom da nadolaze još jedno pola sata.

Peći ih na 180C oko 20-tak minuta, neka fino porumene sa svih strana.

Zemičke malo ih prohladiti pa služiti uz slatke ili slane namaze. A mogu i za sendviče da posluže. Ništa im ne fali ni da budu zamena klasičnom hlebu uz pasulj. <3<3<3





©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 





Нема коментара:

Постави коментар