понедељак, 23. октобар 2017.

Bečki punč kolačići

I tako, u potrazi za novim kolačima, stigoh do ovih finih, nežnih, modernim rečnikom rečeno prenežnih Bečkih punč kolačića. Iz nekog čudnog razloga mislila sam da će biti sasvim drukčiji. Sve sam nekako očekivala da će testo imati izgled i ukus famoznih Woopie pies a da me čovek pita zašto, ne bih znala da odgovorim. 

U nekom mom prethodnom životu, moja prijateljica Dragana bila je upravnik poslastičarnice Jezero na Adi Ciganliji. U tom istom životu, s posla je donosila njihove sitne kolače kojima smo se sladili uz redovne popodnevne kafice i beskrajno tračarenje. Svakakvih divotica je tu bilo ali ti mali, sitni, raznobojni kolačići su mi ostali u neizbrisivom sećanju. Sad znam da su to najverovatnije bili upravo Woopies. Milion puta sam joj tražila recept za njih, i milion puta se nasmejala i rekla: poslovna tajna. I milion puta sam pomislila - pa šta će mi recept, ješćemo ove zauvek, narednih milion godina. A onda nas godine i sudbina odnesoše na razne strane i milioni dana prodjoše a ja još tražim recept za te njene šareniše... I neću odustati... 

A na ove Bečke sam pala zbog boje. Tipično ženski. 

Potrebno je za testo:
230 g maslaca
130 g prah šećera
100 g badema
250-280 g brašna

Fil:
3-4 kašike džema od kajsija
50 g rastopljene čokolade
rum
usitnjeni biskvit

Glazura:
200 g prah šećera
2 kašike ruma
par kapi ekstrata maline
2-3 kašike vrele vode
20-tak grama maslaca



Bademe najpre blanširati, očistiti od ljuske, izručiti ih u suv tiganj pa ih prosušiti na sasvim tihoj vatri. Ohladiti ih i samleti (da li vam se desilo da neku reč ponovite nekoliko puta i onda počinje da vam zvuči totalno besmisleno i to toliko besmisleno da se zapitate da li se to zaista tako kaže - samleti, samleti, sa-mle-ti, s.a.m.l.e.t.i - kakav sam psiho!).

Umesiti testo od maslaca umućenog sa prah šećerom. Dodati (samlevene ahahahhaha) bademe i na kraju umešati i brašno. Trebalo bi da dobijete kompaktno testo koje se ne lepi za ruke.

Rernu zagrejati na 180C. Pleh obložiti papirom za pečenje.

Testo rastanjiti na debljinu od  3 mm i modlom prečnika 2 cm vaditi kolače i redjati ih na pleh. Testo koje preostane premesiti, polovinu ponovo rastanjiti i vaditi kolače. Sve što ostane sastaviti ali ne vaditi više kolača već samo rastanjiti i peći kao manju koru (ovaj biskit ćemo koristiti za fil). Ja sam to testo iskidala na par komada kako bi se ispeklo istovremeno sa kolačima. Gotove kolače ohladiti.

Hladan biskvit sasvim usitniti i izmešati sa ostalim sastojcima za fil. Ukoliko je previše gust, dodati još malo džema.

Filovati kolače i svaki umakati u šećernu glazuru te ih ostaviti da se glazura osuši i stegne.

Za glazuru dobro mikserom umutiti 200 g najfinijeg prah šećera s rumom, ekstratom maline, par kašika vrele vode (ali baš baš vrele vode, i dodavajte malo po malo kako ne bi u startu preterali) i parčencetom maslaca. Glazura bi trebalo da bude malo redja te dodavati onoliko vrele vode koliko je potrebno da se dovoljno razredi, ali nikako ne bi trebalo da curi na sve strane kad se kolač umoči u nju. Probajte na jednom-dva kolača, to je najsigurnije. Glazuru bi trebalo držati na toplom kako bi se održala. Ako vam ovo deluje komplikovano, verujte mi, samo tako deluje. Ako je previše retko, dodajte malo prah šećera, ako je gusto, dodajte vrelu vodu, i tako u nedogled dok ne potrefite pravu meru :) Ajd ne mislite valjda da i kod mene nije bilo svega i svačega dok se nisam naučila kuvanju?!!


U originalnom receptu stoji da se kolači vade modlom prečnika 4-5 cm. Meni to ogromno. To pojedeš jedan kolač i amin. Ostajem pri mišljenju da sitni kolač mora da opravda svoj naziv te sam, iz tog razloga, koristila modlicu prečnika 2 cm. Ali sam zato dobila preko 70 gotovih kolača! Divnih, nežnih, ma jednom se živi - prenežnih!
<3<3<3



Original recept: klik!

Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 








Нема коментара:

Постави коментар