среда, 17. април 2019.

Bakin kolač


Moja baba Milena je sva važna dešavanja u jednoj seoskoj, seljačkoj kući, upisivala u crkveni kalendar, krupnim pisanim slovima ćirilice, večito nekim patrljkom nožem zarezane olovke ili čak bojice, lagano i pažljivo, vodeći računa o tekućem mesecu. Jer ako pogrešno upiše kad se svinja bukarila i kad očekuje da se oprasi, to može da izazove pometnju u čitavom svetu! Ne sećam se da je ikada upisala neki recept pa makar i ovaj za običan bakin kolač. Nije ga pravila često, s mene pa na uštap, sve iz glave, a voleli smo ga mnogo više od onog što se pekao u električnim aparatima za galete. Jer, ovaj kolač baba je pekla u čeličnom kalupu starom bogtezna koliko! I to jedan po jedan, jer toliko je moglo da stane. Zato su mi ti bakini kolači i ostali u sećanju, trajalo je dok budu gotovi a i baba je trebala da se nakani da ih pravi. Ovde nemojte da očekujete klasičan recept za meke, nežne i vazdušaste galete. Baba Milena je pravila bakin kolač tvrd kao kamen, više je to ličilo na keks nego na kolač. Trebale su mi godine da nađem taj recept jer, kao što rekoh, baba recepte nije zapisivala. Ovo je recept od Vece01 sa Coolinarike i već prvi kolač me je oborio s nogu - to je taj ukus. I miris. I lom zuba. 

Potrebno je:
250  g masti
200 g šećera
3 jajeta
1 mala šoljica mleka (1 dl)
sitno rendana kora od 1 limuna (ja stavila od 2)
1 pakovanje (10 g) praška za pecivo
800 g mekog belog brašna
ja sam dodala i 1 kašiku vanil šećera (1 pakovanje)



Umutiti dobro 250 g masti, dodati 3 cela jajeta, a zatim jedno po jedno: 200 g šećera, 1 šoljicu mleka, sitno rendanu koru od 1 limuna, vanil šećer i na kraju brašno prosejano sa praškom za pecivo. Mutiti koliko mikser može da izdrži, a zatim testo izručiti na pobrašnjenu radnu površinu.

Testo mesiti par minuta da se sjedine svi sastojci. Nije potrebno dodavati ni gram više brašna, što je - to je! Testo treba da bude čvrsto i kompaktno. 

Aparat za galete uključiti da se zagreje. 

Od testa otkidajte komade i pravite krupnije kuglice. Od njihove veličine zavisiće i veličina kolača, a i njihovo brojno stanje. 


Kalup samo prvi put premazati s malo ulja, kasnije to neće biti potrebno. Kad se zagreje, ubaciti kuglice i peći ih do željene boje. Ja, em što volim kad su tvrdi, em volim i da su reš pečeni, pa ih pečem još dva-tri minuta otkako se na aparatu uključi zeleno svetlo. 



Pečeni keks možete ostaviti da se ohladi na rešetki ili krpi, možete ga držati u otvorenoj ili zatvorenoj posudi, sve zavisi od toga kako volite. 



Gdin Đ. je pojeo jedan prvi dan i ustanovio da je to suviše tvrdo za njega. Sutradan sam ih nosila na naš "izlet" u Kragujevac, spakovane u običnoj kesi, valjda kad su odstajali, malo su se i opustili, pa su bili taman za grickanje. U ponedeljak sam ih odnela i na posao i tamo smo ih dokrajčili, ni jedan kolega nije čak ni napomenuo da su tvrdi. Doduše, to je bilo tamo negde oko 3 popodne kad svako od nas može da pojede i masnu krpu, a kamoli bakin kolač! 

Sve u svemu, ovo je kolač koji će da vam traje 😊 A možda i neće ako se navučete na bakin kolač s kremićem i 'ladnim mlekom. <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 




Нема коментара:

Постави коментар