уторак, 6. март 2018.

Svinjska rebarca iz rerne


Ronjajući po zamrzivaču pre jedno mesec dana, naletim na uredno upakovanu komadinu mesa. Okrećem je ja tako, prevrćem, zagledam sa svih strana i - poooojma nemam šta je i odakle je! Upitam gdina Đ. da pseću hranu slučajno nije ubacio u naš zamrzivač (ne bi me iznenadilo, cccc) ali me on samo bledo pogleda preko cvikera... dakle, nije! A ako nije on, onda mora da je moja mila majka... I naravno: Sine, pa mama ti donela kad smo dolazili za Božić, znam da voliš tako to u komadu, pa spremi nešto lepo! Ubedi ona mene još da je to plećka ili tako nešto, nije sigurna, kad je zaleđeno ne moš' provaliti dal' je meso il' karfiol! Al' ipak rebarca, na svu sreću! I tako ovaj sin reši da spremi rebarca na američki način, sa sve roštilj sosom čija je osnova o-moj-bože kečap! Ili, što bi u originalu rekli: Pork ribs from the oven with barbecue sauce. 

Ne tražite mi slike pripreme ovog jela. I ne pitajte me gde su mi slike pripreme ovog jela, ne stajte mi na muku! Pa recimo da sam stisla dugme koje nisam smela da stisnem. A i ja stiskam svašta... Kako je ovo jelo izuzetno lako pripremiti, mislim da vam te slike i neće nedostajati mnogo. Ono što je važno je da znate da se ovako pripremljena rebarca jedu isključivo rukama, prethodno zasucite rukave, pripremite neki dobar hleb ili pogaču, pa navalite! Samo jedna napomena: gledajte da mljackate što je moguće tiše... 

I, još nešto: slike su napravljene posle ručka, nije bilo šanse da prvo slikam pa tek posle da jedemo, i onako smo jedva dočekali da bude gotovo, tako da fali par najlepših komada, ali nije mi žaaaaoooooooo :) 


Potrebno je za 6 osoba:
(količine sastojaka prilagodite svom ukusu, ovo su mere koje sam ja koristila)
svinjska rebra u komadu, oko 1,5 kg,
2 kašičice dimljene mlevene paprike
1 kašičica slatke mlevene paprike
1 kašičica ljute tucane paprike
2 kašičice soli
1 kašičica bibera
3 čena sitno seckanog belog luka
1 glavica sitno seckanog crnog luka

Sos iliti barbecue sauce:
(originalni recept)  a ja sam ovako
400 ml kečapa
1,5 dl vode
4 kašike jabukovog sirćeta
5 kašika smeđeg šećera
1 srednja glavica crnog luka, narendana na sitno
3 čena siiiiitno seckanog belog luka
1 kašičica senfa
1 kašika Vorčester sosa

Rebra je najbolje da pripremite uveče, da fino odstoje u začinima. Dakle, koriste se rebra u komadu, s kožom ili bez kože, ja volim s kožom pa i gdin Đ. mora da ih voli tako takođe :) S donje strane rebara je potrebno ukloniti tanku opnu, pažljivo podvucite nož da krene pa onda polako rukom je "cepkajte" od mesa i rebara. Ova opna je prilično žilava pa se zato i uklanja. Ali je mačka obožava!

Sve začine pomešajte u činiji pa tom mešavinom dobro utrljajte rebra sa svih strana. Posudu s mesom prekrijte streč folijom i ostavite je na hladnom da prenoći.

Pleh odgovarajuće veličine tek malo premazati mašću. Rernu zagrejati na 200C. Ceo komad rebara uviti u aluminijumsku foliju ili papir za pečenje kao paketić, tako da nigde ne curi pri pečenju i da može da se peče u sopstvenim sokovima. Staviti u rernu i temperaturu smanjiti na 120-140C. Peći 3-3,5 sata, bez otvaranja folije. Ako pečete 4 sata, ništa nećete pogrešiti. Što veći komad mesa, duže ćete ga peći a meso će se bukvalno samo odvajati od kostiju. Posle ta tri-ćetiri sata ukloniti foliju pa meso dopeći desetak minuta, dok ne porumeni. Evo slike:


U šerpicu sipati sve sastojke za sos i promešati ih, neka vas ne buni količina šećera, od presudnog je značaja za kasnije lizanje prstiju :) Dakle, šerpicu na ringlicu, ringlicu na slabu vatricu, pa kuvati jedno pola sata na sasvim tihoj vatri, da se sos zgusne, pa recimo da opet dođe na gustinu kečapa!

Gotovim sosom izdašno premazati rebarca, možete ih prethodno iseći na komade a i ne morate (ja sekla). Tako premazane vratite opet u rernu na petnaestak minuta, podignite ih bliže gornjem grejaču, potrebno je da se sos fino karamelizuje na mesu.


A onda navalite, rukama naravno. Uz neku toplu pogaču i dobru turšiju ili prvu prolećnu zelenu salatu uživanje je zagarantovano. A i mljackanje takođe. <3<3<3





©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар