среда, 28. фебруар 2018.

Štrudlice


Ne pamtim, ali ne-pam-tim, kad sam dva puta zaredom pravila iste kolače.  Ne računam one po narudžbini. To je pod moranje, ovo je iz čistog zadovoljstva. E pa ove štrudlice sam pravila dva vikenda zaredom i satrli smo ih oba puta. Ovim prhkim testom čija je osnova mast, ja sam prezadovoljna, štrudlice su meke, sočne, prhke koliko treba, tope se u ustima, ma savršene. Recept je od Vesne Vece01 sa Coolinarike i možda ga je ona napisala ali sad je moj, samo moj! 


(originalni recept) 
Potrebno je:
20 g svežeg kvasca (1/2 kocke)
2 dl mlakog mleka
prstohvat šećera
250 g masti
1/4 kašičice soli
2 kašike šećera
600 g brašna

Fil:
po želji džem, orasi, mak...

Za premazivanje:
može a i ne mora - 1 jaje, malo vode



U mlakom mleku razmutiti prstohvat šećera i 20 g kvasca pa ga ostaviti na toplom da se kvasac zapeni.

U posebnoj posudi dobro umutiti mast, da pobeli, pa u sredinu dodati mleko s kvascem, so, šećer i na kraju umešati, malo po malo, svih 600 g brašna. Testo izručiti na radnu površinu i kratko ga mesiti. Treba da bude meko i elastično, tek trunčicu lepljivo. Od testa napraviti kuglu i ostaviti ga na toplom, prekriveno, da dobro nadodje. Ili ga, kao što ja radim, samo poklopite vanglom u kojoj ste ga mesili.


Posle jedno pola sata, testo ponovo malo premesite i podelite na 5 jednakih jufki, kod mene je svaka bila teška oko 220 g. Svaku jufku na blago pobrašnjenoj površini razvući u pravougaonik dimenzija otprilike 30-32 cm sa 15 cm, treba da bude debljine oko 1/2 cm, pa sad...

Testo premazati filom po želji i uviti u rolat. Krajeve rolata blago zatvoriti kako fil ne bi curio pri pečenju. Rolate slagati na pleh obložen papirom za pečenje. Ostaviti ih da se odmore jedno 5 minuta, pa ih premazati jajetom umućenim s malo vode, koliko da se razredi. To će štrudlicama dati divnu preplanulu boju.


Peći ih u rerni prethodno zagrejanoj na 180C oko desetak minuta, treba da ravnomerno porumene.
Pečene štrudlice izvaditi i prohladiti pa po želji posuti prah šećerom i vanilom.



Napomena za fil: ukoliko ih premazujete samo džemom, trebaće vam čitava tegla džema. Ako želite da ih preko džema pospete orasima, onda računajte na 150 g mlevenih oraha. Ako se odlučite da ih filujete makom, onda 250 g mlevenog maka poparite s malo vrelog mleka, dodajte šećera po ukusu, može i vanila, i sve prokuvajte kratko, uz stalno mešanje, da mak malo nabubri.Fil treba da bude dovoljno gust da može normalno da se nanese na testo. Ostaviti da se fil prohladi pa ga onda koristiti.



Ja sam dva lista filovala tako što sam testo prvo premazala tankim slojem džema pa preko toga fil od 100 g mlevenog maka. Ostale štrudlice sam samo premazivala džemom i posipala orasima. Kako mi domaći džem od kajsija nije bogzna kako sladak, preko oraha sam posula i po jednu kašiku kristal šećera.

Seći ih hladne, a ne kao ja... i seći ih na komade pristojne debljine, a ne kao gdin Dj. <3<3<3

uFaćen u nedelu!

Ove je pravila Fligiceva, ne znam šta mi je bolje - tacna ili štrudlice! 
Photo by Maja Fligic, jul 2018.

Photo by Maja Fligic, jul 2018.

Photo by Maja Fligic, jul 2018.

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

2 коментара: