уторак, 27. март 2018.

Dansko pecivo na moj način


Da sam neka Dankinja kao što nisam, ja bih lepo zamesila to lisnato testo, a ne bi koristila kupovno. Sad, šta je tu je, lenja sam pa to ti je, mada mislim da ponekad sebi treba olakšati život, pa makar to bila i sitnica kao što je gotovo lisnato! 

Odavno još razmišljam o ovome i uvek mi u glavi ono dansko pecivo koje izgleda kao one vetrenjače što smo kao deca pravili (ovo važi za starije od 40 godina :) ) pa besomučno trčali po dvorištu kako bi se one okretale... ili ih zabadali u žardinjere i saksije i čekali prvi vetar... 

Od tih vetrenjača na kraju su ispale korpice alla dansko pecivo na moj način, krajnje jednostavna varijanta pod uslovom da ne preterate s filom jer u protivnom može da vas snadje neplanirano ribanje rerne. Pa da počnemo...

Potrebno je za 12 komada:
500 g lisnatog testa
250 ml kisele pavlake
1 kašika šećera
1 kašika vanil šećera
1 jaje
100-150 g malina, kupina, višnji, ribizli...

za posipanje:
malo vanil šećera



Već iz priloženog spiska lako je videti da će to brzo i lako da ide :)

Rernu uključiti da se zagreje na 250C. U pleh za mafine ubaciti papirne korpice.

Oba lista lisnatog testa oklagijom razvući u listove dimenzije 20x30 cm. Svaki iseći na 6 jednakih kvadrata dim. 10x10 cm. Svaki kvadrat testa staviti u kalup i oblikovati nepravilne korpice.


Blago umutiti pavlaku, šećer, vanilu i jedno celo jaje. Tom smesom puniti korpice, otprilike ide 1-1,5 kašika smese po korpici. Odozgo poredjati voće, ne preterivati jer sve naraste: i testo, i fil  pa može lako da se desi da vam pečeno voće curi po rerni i zagoreva! Ako vam fila pretekne, pa nek je to i pola kašike, razredite ga s malo ulja ili vode i time premažite testo koje viri preko ivice pleha.



Korpice peći na 250 C desetak minuta a zatim smanjiti temperaturu na 200 C i peći ih dok ne porumene.


Ostaviti ih da se malo prohlade u plehu pa ih pažljivo izvaditi iz kalupa i posuti vanilom.

Kako sam ja totalno luda za prelivom od kisele pavlake, tako ni ove korpice nisu bile poštedjene tog mog ludila: jednu čašu kisele pavlake blago sam umutila s malo prah šećera i vanile i to prelila preko prohladjenih korpica a odozgo sam dodala još voća!

Ove korpice alla dansko pecivo su najbolje tek prohladjene, dok je testo divno hrskavo a fil mek i mlak, dok toplo voće još curi kad se zagrize a hladan preliv od pavlake golica nepca...

Ma divota jedna! <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар