недеља, 4. фебруар 2018.

Pikelets / Palačinke na australijski način


Kad god vidim neki recept u koji ide celo jedno jaje, uvek mi prvo na pamet padne moja majka i njena rečenica: izem ti tortu od jednog jajeta! Što se količine ovih palačinjaka tiče, ako spadate u kategoriju tipične srpske porodice, malo će ovo vama četvoroma biti za doručak, udrite vi blago meni duplu meru, a ako želite da se zasladite ovim palačinkama posle ručka, dupla mera je obavezna! Ako dočekujete i goste, dobro se zamislite koliko ćete testa pripremiti jer ako su vam gosti ješni i bez blama... bome ćete se palačinjaka napeći! 

Na prvi pogled su apsolutno iste kao i američke, jel da? Razlika je u načinu pripreme: dok se za američke palačinke belance obavezno posebno penasto muti pa kasnije lagano dodaje u ostatak smese, toga u ovoj Down Under verziji nema. I dok su američke dobre samo tople, ove su odlične i sutradan. Recept sam pronašla još davno na nekom aussie sajtu, dodatno su bile prelivene rastopljenim maslacem i šećerom,  ali ja sam ipak za neku malo voćniju varijantu. 

Potrebno je za oko 20-24 komada palačinki prečnika oko 8 cm:
1 jaje
175 ml mleka
2 kašike rastopljenog putera
150 g mekog belog brašna
1 kašičica praška za pecivo
1/4 kašičice sode bikarbone
2 kašike šećera
1/2 kašičice vanil šećera
prstohvat soli
+
malo maslaca za premazivanje tiganja



U posebnoj posudi promešati prosejano brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu šećer, vanilu i so.

Maslac otopiti i malo prohladiti. U vanglu razbiti celo jaje i dodati maslac. Umutiti dobro da smesa pobeli pa malo po malo, naizmenično dodavati mleko i mešavinu s brašnom. Kad se sve utroši, mutiti još jedno tridesetak sekundi da se dobije homogeno testo.

Na umerenoj vatri zagrejati tiganj za palačinke i malo ga premazati maslacem. Kašikom sipati testo, otprilike 1,5 kašika smese po palačinki, smesu sipajte u sredinu palačinke pa kako se bude širila u tiganju dobijaće sama od sebe okrugao oblik. U jednoj turi možete ispeći 3-4 palačinke što zavisi od količine testa koju sipate kao i od veličine tiganja :)


Kad se na testu pojave rupičasti mehurići, tad je vreme da se prevrne: ispod svake palačinke lagano podvucite špatulu ili tanak nož i okrenite je da se ispeče i sa druge strane. Otprilike, sa svake strane se peče po desetak-petnaest sekundi, dakle ceo postupak pečenja ide prilično brzo.



Pečene palačinke redjajte na tanjir da se prohlade. Filujte ih po želji medom, raznim džemovima i pekmezima, prah šećerom, voćem. Ja sam koristila domaći džem od malina i preliv od kisele pavlake: dve velike kašike pavlake sam blago umutila s malo šećera i vanile. Ovaj preliv mi je deeeeefinitivno jedan od najdražih, ako pratite moje recepte lako ćete ga primetiti u brojnim receptima. Jednostavan je za pripremu a daje divnu blago kiselkastu notu a i odličan je kontrast slatkim desertima.

Pikelets su divno meke i vazdušaste. I imaju jednu veliku manu: nikad ih dosta! <3<3<3



Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар