петак, 30. децембар 2016.

Badem išleri


Kada sam prvi put probala keksiće (pre nego što sam ih spojila kremom i pre nego što su postali išleri), samo sam zažmurila... bio je to onaj neprevazidjen ukus danskih puter keksića, onih iz plavih limenih kutija. Sada vam dajem recept za Išlere, a pecivo ću morati malo da doradim u svojoj magičnoj kuhinji a onda - pravac u Dansku! Biti il' ne biti - kad su ovi kolačići u pitanju, tu dileme nema! 

Testo: 
250 gr maslaca, sobne temperature 
1 jaje 
1 žumance 
250 gr šećera 
250 gr blanširanih, mlevenih badema 
420 gr mekog belog brašna

Fil: 
100 gr čokolade 
100 ml kisele pavlake 20%mm 
20-30 gr maslaca 

Za ukrašavanje: 
ostatak fila, bademi, perlice, ništa...


Prvo pripremiti bademe: 250 gr badema preliti vrelom vodom pa ih kuvati jedno 2-3 minuta. Nakon toga bi ljuska trebalo lako da se skine, ako ne ide, ostaviti ih još malo u vreloj vodi. Očišćene bademe sipati u suv pleh i osušiti ih u rerni na slaboj vatri. Ostaviti da se ohlade pa ih samleti. Sve ovo možete uraditi i dan-dva ranije, a ja sam ih mlela u blenderu, onako baš sitno al da nije brašno. Ništa neće faliti ni ako ih sameljete na običnoj mašinici za mlevenje oraha. 

250 gr omekšalog maslaca penasto umutiti sa jednim celim jajetom i jednim žumancetom. Dodati šećer pa mutiti da se šećer skoro sasvim rastopi. Zatim dodati 250 gr mlevenog badema i sve zamesiti sa 420 gr brašna. Gotovo testo uviti u streč foliju i ostaviti na hladnom da se odmori jedno pola sata.

Na pobrašnjenoj radnoj površini razvući koru debljine 1/2 cm i okruglim kalupom prečnika 1,5cm vaditi kolačiće. Redjati ih na pleh obložen papirom za pečenje i peći ih na 160C desetak minuta, tek da malo porumene odozdo a da odozgo ostanu sasvim beli. 

Sasvim hladne kolače vaditi iz pleha i spajati ih filom. 

Za fil na laganoj vatri rastopiti 100 gr čokolade, dodati 100 ml kisele pavlake i 20-30 grama maslaca. Sve dobro izmešati da se ujednači i ostaviti da se malo prohladi. Mlakim filom spajati kolače. 


Možete ih ostaviti sasvim bele ili ih ukrasiti po sopstvenoj želji. 


Od ove količine dobije se brdo kolačića, prosto neverovatno. Meni je čitav jedan pleh malo pregoreo, zamajavala sam se sa Jovanom Memedovićem, ali i pored toga dobila sam 70-80 gotovih kolača. Pregorele keksiće u slast smazala uz jutarnju kafu.


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар