недеља, 28. мај 2023.

Lisnate čapati lepinje


Sad bi neko rekao - hleb ko hleb, ali ove čapati lisnate lepinje su zaista divne. Valjda zato što su sa maslacem koji im da taj divan ukus i mekoću. Kad krene ova sezona roštiljanja, ovakve lepinje su uvek dobrodošle na stolu jer, zaista, nema ko ih ne voli. Takođe, umesto u tiganju, možete ih peći i na roštilju, bolje na ravnoj ploči nego na rešetki. 

Potrebno je:
400 ml mlake vode
1 kašičica soli, 
1/2 kašičice šećera
oko 550 g mekog belog brašna
(ja sam u testo dodala i seckani vlašac, volim, šta ću jadna) 

Za premazivanje:
oko 150 g maslaca
50 ml maslinovog ili običnog ulja
(a i ovde sam dodala vlašac :) plus malo sitno seckanog belog luka i trun ljute tucane paprike, vi ne morate, nije obavezno) 


U vanglu sipati brašno, so i šećer, promešati, napraviti udubljenje u sredini i uliti mlaku vodu. Kao što vidite, u testo ne ide kvasac niti bilo koji drugi podizač. Zamesiti meko i elastično testo, mesite ga energično jedno 5 minuta kako bi proradio gluten i testo bilo lepše i lakše za rad. Prekrijte krpom i ostavite na miruje jedno pola sata. Može i više. 

Otopite maslac i pomešajte ga sa uljem. 

Testo podelite na 8 delova, oblikujte loptice i prekrijte ih krpom da se ne suše dok pravite lepinje. 

Svaku lopticu razvući oklagijom što tanje, slobodno dobro pobrašnite radnu površinu. Testo premažite s 2-3 kašike otopljenog maslaca, možete to uraditi četkicom ili rukom, nebitno. Ja volim da se uvaljam u masnoću pa to radim rukama :) Zatim testo uvijte u rolnu, kao palačinku, još ga malo razvucite rukama pa oblikujte puža, kraj ututkajte ispod, u sredinu. Ostavite da odstoje još jedno pola sata, obavezno prekrijte krpom da se ne suše. 

Radnu površinu ponovo malo pobrašnite i puža oklagijom razvucite na veličinu tiganja. 


Tiganj zagrejte na srednje jakoj vatri (7 od 9) i pecite lepinje tako da porumene s obe strane. Ja sam koristila tiganj za palačinke. Ako imate dva, sve će pre biti gotovo :) Pre okretanja ih ponovo premazati s malo otopljenog maslaca. Pečene uviti u najlon kesu kako bi ostale meke i fine. Možete i da pretpostavite da su najbolje tople, ako koja i preostane za kasnije, lako možete da je podgrejete u mikrotalasnoj ili na suvom tiganju. 

Meni maslaca nikad dosta, i pečene sam ih premazivala pa još posipala krupnom solju, ma divota! 



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2023. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

 

2 коментара:

  1. Draga Vikend kuvarice, dugo te nema na ovim stranicama, nadam se da si dobro :) , veliki pozdrav ti saljem sa dalekog sjevera :):):)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo sam se ulenjila 🤭, kuvam ali nemam nikakvu inspiraciju za pisanje recepata 😳, a kad je situacija takva, ni ti recepti ne bi bili kakvi treba da budu. Valjda će da me prođe ta blokada ❤️. Pozdravi za tebe lete iz Beograda direktno na Sever! 🥰

      Избриши