уторак, 28. децембар 2021.

Lešnik bombice 3


Bome, namnožiše se ove bombice s lešnikom kod mene. One prve, uz dodatak suvog grožđa, oraha i keksa, godinama su bile jedine koje sam pravila. Onda sam imala bliski susret sa ganašom, pa su se iz te ljubavi izrodile Lešnik bombice 2, napravljenje od tri sastojka: mlečne slatke pavlake, čokolade i pečenih lešnika, ali ni to mi nije bilo dovoljno, morala sam da ih "unakazim" i grilijašem... A  ove, ove su došle sasvim neočekivano, sa dve kile lešnika koje je mama izbunarila iz onog sandučara od 410l, bog sveti zna šta sve u njemu još neotkriveno ima, jer pitanje je kad je i da li je ikad ta j zamrzivač bio ispražnjen do kraja! A kad već u kući imaš tolike lešnike za dž, greota bi bilo nešto ne eksperimentisati, a kao idealan recept se pokazao onaj za Zrna kafe. Pa tako:



Potrebno je (za oko 70 bombica):

250 g šećera
75 ml vode
80 g čokolade
125 g maslaca / margarina za posnu verziju 
100 g mlevenih pečenih lešnika
100 g plazma keksa / mrsnog ili posnog, u zavisnosti od potrebe
1 kesica vanil šećera 

Glazura:
150 g čokolade
5-6 kašika ulja

Za znatiželjne ovde su linkovi na pomenute recepte (klik na naziv):


- Lešnik bombice 1







- Lešnik bombice 2






- Zrna kafe 






Ovo je vrlo prosto: u šerpu sipati šećer, vanil šećer i vodu, dodati čokoladu i maslac i sve ostaviti na tihoj vatri da se sasvim otopi. Zatim pojačati da provri i čim provri dodati mlevene pečene lešnike i keks. Dobro izmešati da ne ostanu grudvice keksa. Malo prohladiti pa preko staviti streč foliju ali tako da sasvim naleže na smesu. Ostaviti da se sasvim ohladi, smesa treba da bude jako čvrsta pa po potrebi ubaciti i u frižider na jedno sat - dva. 

Od smese praviti bombice. Treba li da napominjem da sam psiho pa svaku premerim da ima 11g (ali baš 11 g! strašnoooo...). Složiti ih na pleh obložen papirom za pečenje. Ostaviti da se i one stegnu. Ja Zrna kafe (pa tako i ove bombice) obično valjam kasno uveče, pre nego se strovalim od umora, pa ih tek sutradan prelivam čokoladom, površina im se fino sasuši i nema drame da ćete se umuljati u čokoladu. 

Na sasvim tihoj vatri otopiti čokoladu sa uljem, dobro izmešati. Dodavati ulja koliko je potrebno da dobijete lepo tečnu čokoladu, da se fino preliva preko kolača. Svaku bombicu preliti, vratiti na pek papir i ostaviti da se čokolada stegne. Ukrasiti ih po želji, ja sam preko ovih izvlačila linije čokoladom i posipala ih tek trunčicom pečenih lešnika. Pakovati ih u minjon korpice, meni sve nešto žao što nisam imala neke roze, baš bi pasovale... 


Stvarno ih bude oko 70 komada ako ih pravite ovako kao ja, da svaka bude teška 11 g. Ako radite na normu, onda je to oko 850 g sve ukupno. Moje zamorče reklo da su mu super, ali baaaaš super ❤️❤️❤️



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2021. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар