недеља, 19. децембар 2021.

Projara sa duvan čvarcima


Činjenica je da, kad jednom savladate osnovu pravljenja projare, onda se s tim receptom možete igrati do mile volje. Ovo je upravo rezultat te igre - komšinica pokušala da napravi duvan čvarke topeći salo koje joj je ostalo u zamrzivaču, i dobila je takve duvan čvarke da sam joj ja, izValjeva, gde su duvan čvarci i izmišljeni, skinula kapu! Obzirom da u ovu projaru i ne ide neka količina čvaraka, tek stotinak grama, morala sam da ih smuljam. Na recept čekate podugo, mislim da sam ovo pravila pre jedno mesec-dva, ali, kao i obično, sve zapisah NEGDE i tek jutros pronađoh gde mi je to NEGDE - tamo je gde ga nikad ne bih ni našla da slučajno nisam na njega naletela :)

Potrebno je za 4 osobe:

3 jajeta

2 dl jogurta

1 dl ulja

250 g belog, domaćeg sira (može i feta)

1,5 kašičica soli

100 g duvan čvaraka

1 pak (10 g) praška za pecivo

50 g fino mlevenog, žutog kukuruznog brašna 

50 g belog, mekog brašna

biber


- Slična, a ipak drugačija je Projara sa zelenjavom (za recept KLIK OVDE)






Sećam se da je jednom mama bila kod nas u gostima, mislim da smo imali neke majstore (to s majstorima kod nas je trajalo godinama) i da sam za doručak spremala projaru, onu standardnu. Ja mutim a moja se Živanka za glavu fata, na šta će to da ispadne jer sve sam odjednom sručila u vanglu, promuljala mikserom, istresla u pleh i strpala u rernu. Ona to prvo posebno muti belanca, pa posebno žumanca sa ostalim sastojcima koji se dodaju postepeno, pa onda na kraju laaaagaaaano doda šne od belanaca, pa mu tepa, pa sve fino da se projari ne zameri, pa tek onda stavi u rernu da se peče. Nije mogla očima da veruje kad sam projaru izvadila iz pleha, a ona fino narasla, što bi valjevci rekli  razrudila se, pa rumena, sto jezika govori! Tako i sad:

Sve sastojke izručiti u vanglicu  (sir usitniti), umutiti mikserom ili žicom za mućenje, čime vam volja, izručiti u pleh obložen papirom za pečenje (ili samo dobro podmazan) i sve peći jedno 35-45 minuta na 180C. Projara treba lepo da porumeni. Gotovu prohladiti u plehu, te seći na kocke. 

Kao i svaka projara, i ova savršeno pasuje uz ajvar i jogurt. 




Što ostane, može i za užinu a može i za posao sutradan. Sve varijante su isprobane, ni jedna nije bila da ne valja  💗💗💗

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2021. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima,  




Нема коментара:

Постави коментар