уторак, 17. децембар 2019.

Bombice od susama



Ove bombice se protive onoj mojoj tezi da je za posne kolače dovoljna jedna vangla i puna šerpetina sirupa od vode i šećera, pa onda udri po muljanju trouglića, valjčića, bombica i kuglica, salamica, a one silne obojene voćkice i da ne pominjem. Ove bombice se sastoje od dva sastojka i mene oduševe svakim zalogajem. 

I pored svega gore navedenog, najbolja stvar od svega je da je gdin Đ. alergičan na susam :) :) :) Inače je to otkrio sasvim slučajno: pre par godina njegova mama (sva sreća da nije bila moja jer bi onda to smatrano namernim ugrožavanjem njegovog zdravstvenog stanja!) napravila je i poslala nam salamicu od susama. Dodjem ti s posla a on kukumače kako su mu puna usta ranica, ne može da jede (oooo tragedije!), sve ga boliiii, gotovo, smrt mu za vratom dahće! Počnem da ga preslišavam šta je jeo jer je najverovatnije na nešto alergičan, i tako dodjemo da salamice sa susamooooom. Lepoooo. Ustanovimo da je to to, nema šta drugo da bude, nek je ne jede dan-dva pa ćemo da vidimo da li će se situacija smiriti. Već sutradan sve bilo super. Ali zato treći dan opet ista priča! I lepo ga pitam jesi li jeo onu salamicu, nemoguće da jesi, zašto bi kad si alergičan, zašto bi iko to uradio, i znate šta mi je odgovorio? - Pa morao sam da proverim da li je stvarno alergija na susam ili možda na nešto drugo! Ah, taj muški mozak... 




Potrebno je:
500 g ratluka od vanile
250+50 g susama



Sav susam sipati u suv tiganj i na sasvim tihoj vatri ga propržiti, nek pusti miris i tek malo promeni boju. Mešati da ne zagori, daleko bilo, jer je tad sasvim neupotrebljiv, a i da bi se ravnomerno propržio, iliti tostirao jelte :)?

Ratluk na jedno 20-tak sekundi ubaciti u mikrotalasnu, nek omekša tek koliko da može da se radi s njim. Ako nemate mikrotalasnu, sasvim dobro posluži i obična rerna.

Ratluk izručiti u vanglicu, dodati 250 g susama i sve dobro izmešati, prvo varjačom a zatim slobodno možete izručiti i na radnu površinu i mesiti rukama. Ratluk će se  u medjuvremenu stegnuti ali će se smesa lepiti za ruke.


Dlanove zato navlažiti tek kapljicom vode (ja močim prstiće u lončetu :) ), odvajati komade i oblikovati kuglice. Valjati ih u preostali susam i redjati i minjon korpice.



U zavisnosti od veličine bombica koje pravite, može ih biti izmedju 10 i 150. Ja ih ne izbrojah ali sve mi se čini da ih je bilo jedno 70 komada prečnika 2 - 2,5 cm.

I jel treba da kažem kako se od svih bombica koje sam pravila ovih dana, gdin Đ. prvo uhvatio baš za ove sa susamom? Božeeeee <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар