уторак, 19. март 2019.

Rolat s džemom i pavlakom


Kad mi je gdin Đ. saopštio da je ovo najbolje što sam ikad napravila, stavila sam prst na čelo i dobro se zamislila: namesih se i nakuvah, a sve što je njemu potrebno je ... rolat s džemom. Ždžemom ;) Kad sam mu repete odsekla dva solidna parčeta, zgrabio mi je nož iz ruke i umal ga ne preseče na pola - po dužini!!! Ma kad malo bolje razmislim, izem ti blog bez recepta za sarmu i rolat s džemom...


Potrebno je:
5 krupnijih jaja
5 kašika šećera
5 kašika brašna
1 kašičica vanil šećera

Za premazivanje:
7-8 kašika pekmeza od šljiva
180 g (1 čaša) kisele pavlake




Ovo vam dodje kao unapredjena verzija klasičnog patišpanja s džemom, verovatno najčešće pravljenog slatkiša tamo sedamdesetih, osamdesetih godina (majko moja mila) prošlog veka. U stvari, mrtva trka izmedju rolata i palačinjaka.

Rernu uključite da se  zagreje na 180C. Veliki pleh od rerne dim. 35x45 cm obložiti papirom za pečenje.

Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca dobro umutiti, neka budu čvrsta na dodir, dodajte šećer i nastavite s mućenjem dok se šećer sasvim ne rastopi. Umešati žumanca, smesa treba da bude fina, penasta, gusta. Smanjiti brzinu miksera, dodati brašno i pustiti da se polako sjedini s testom. U ovaj rolat ne dodajem prašak za pecivo, kora bude nežna i vazdušasta i bez njega, a opet ravnomerno naraste. A i lakše se uvije.

Testo peći na 180 C 15-20 minuta, zavisi od jačine rerne. Izvaditi ga iz pleha pa ga po kraćoj strani uviti u rolat sa sve papirom. Ostaviti da se sasvim ohladi.

Hladan rolat pažljivo odviti uklanjajući papir. Premazati ga "trakama" pekmeza i kisele pavlake pa ga ponovo čvrsto uviti.



Ja ga uvek uvijam s kraće strane, tako ima više "navoja" (ne mogu da se setim pametnije reči, pa da se ubijem), bude deblji ali kraći. Ako volite duži i uži onda ga savijajte po dužoj strani, logično, ukus mu je potpuno isti, probala sam!



Ostaviti ga na miru u frižideru bar jedno sat vremena, nek se dobro rashladi.


Ko voli sladje, pospe ga prah šećerom. Ko voli još sladje, premaže ga čokoladom. Nama pasovao ovako, sas cvetići! <3<3<3





©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар