субота, 5. мај 2018.

Bidermajer torta


Majko moja mila što sam se s ovom tortom namučila! (čak se i rimuje!). Negde na pola pečenja druge kore, rerna je rešila da crkne. Koru izvadila i bacila, tu pomoći nije bilo. Počnem iz sveg glasa da kukam gdinu Dj. da rerna ne radi, korist ista ko da sam mu rekla da mi popravi spejs šatl, isto takav bi mi pogled uputio, razlike nema... Luda kakva jesam krenem da drndam po dugmićima kad ono! Dugme za rernu puca i škripi dok se okreće ali upali rernu negde na 160, na 160,5 je ugasi, dakle tu leži zec! Nadjem joj tako slabu tačku, čujem je kako zuji dok radi i krenem da mutim za novu koru.  Kako se to ispeklo, na kojim isparenjima, to ni sama ne znam. Iz pleha sam je izvadila a da sam bila ubedjena da od tog posla nema ništa, kad ono medjutim! Kora lepa, fina, narasla, meka... triput bolja nego ona prva što se pekla po peesu. Iz puste navike isključim rernu, nešto kvrcne, izbije osigurač, pola kuće ostane bez struje i sedam dana kasnije naručim novi šporet. U najgore moguće vreme. U sred renoviranja kupatila. Jedva objasnila gdinu Dj. da mi je šporet potrebniji od novog vodokotlića, ali muško je to, ne razume... Ma ljuta borba, pogotovo što su glupave ringle radile nikad bolje! Ali ucena je iz raja izašla pa tako, posle tri dana čekanja, stigne meni lep, novi šporet. I tako posle sedam dana čekanja, taj lepi, novi šporet stoji mi raspakovan na sred spavaće sobe jer mi je na sred kuhinje veš mašina, jer mi je vodoinstalater povezao toplu vodu u kuhinji na bojler u kupatilu, jer električar ne laže već samo odlaže, jer već pet dana imam kupatilo al u njemu sem majstora nemam ništa....Ali dobro, preživela sam sve i svašta pa ću valjda i ovo. U medjuvremenu šporet je namontiran, veš mašina je u petoj brzini a kupatilo... pa valjda će i ono da bude gotovo... jednog dana...  

Potrebno je za jednu koru, peku se dve iste:
4 belanceta
4 kašike šećera
8 kašika lešnika
2 kašike brašna
1/2 praška za pecivo (5g)

Za prelivanje kora:
10-tak kašika mleka sa malo ruma

Fil:
8 žumanaca
3 kašike šećera
1/2 l mleka
50 g gustina
1 kašičica vanil šećera
125 g maslaca

I fil:
100 g čokolade
1 dl slatke pavlake

II fil:
50 g pečenog lešnika
50 g šećera
1 dl slatke pavlake

III fil:
1 dl slatke pavlake
po želji 1 kašika prah šećera

Preliv:
1 dl slatke pavlake
150 g čokolade

Rernu zagrejati na 180 C. Dno kalupa prečnika 26 cm obložiti papirom za pečenje, stranice ne oblagati papirom niti ih premazivati jer će se u protivnom kora prilikom pečenja "skupiti"

Umutiti belanca, dodati šećer i mutiti minut-dva da se šećer rastopi i belanca postaju sjajna. Dodati brašno prosejano sa praškom za pecivo i na kraju lagano umešati mlevene lešnike. Sipati u pripremljen kalup i peći 20-tak minuta na 180C (vreme pečenja zavisi od jačine rerne), površina kore na dodir treba da bude čvrsta a kora da blago porumeni. Pečenu koru ostaviti da se sasvim ohladi, oštrim nožem pažljivo proći uz ivicu pleha, otvoriti kalup i onda je izvaditi. Pažljivo odvojiti papir i koru položiti na tacnu. Preliti je s jedno 5 kašika mleka pomešanog s malo ruma. Na isti način pripremiti i drugu koru.


50 g lešnika ispeći u suvom tiganju ili odgovarajućoj posudi. Lešnike ohladiti i trljajući ih izmedju dlanova ukloniti im spoljašnju opnu.

Porcelanski tanjir premazati tankim slojem ulja. U šerpici rastopiti 50 g šećera da se dobije karamel pa u to dodati cele lešnike i promešati ih. Odmah izručiti na tanjir i ostaviti ih da se sasvim ohlade i karamel da se stegne. Zatim ih sipati u deblju kesu, idealne su one sa zip-zatvaračem, pa ih tučkom za meso izlupati na krupnije komadiće, nikako da se napravi prah od grilijaša.

Pripremiti sud za kuvanje na pari. Umutiti 8 žumanaca sa 3 kašike šećera, dodati prosejani gustin, vanilu i malo po malo mleka, mutiti da se ne stvore grudvice. Sve zajedno izručiti u posudu za kuvanje na pari. Kuvati jedno desetak minuta na srednjoj temperaturi, uz mešanje, da se dobije gušća krema. Skloniti je s vatre, prekriti streč folijom i ostaviti da se sasvim ohladi.


Posebno penasto umutiti 125 g maslaca i dodati u fil.

Umutiti 3 dl mlečne slatke pavlake pa je podeliti na tri dela.

Od fila odvojiti 1/3. U manju količinu fila dodati grilijaš od lešnika i 1/3 umućene pavlake. Sve dobro izmešati i ostaviti da se stegne na hladnom.

U veću količinu fila, u preostale 2/3, dodati 100 g otopljene i malo prohladjene čokolade i 1/3 umućene pavlake. Takodje ostaviti fil da se stegne na hladnom.

Jednostavniji način slaganja torte: preko donje kore naneti tanji sloj čokoladnog fila, preko njega celu količinu fila sa lešnikom, zatim ostatak čokoladnog fila. Preko njega premazati preostalu umućenu slatku pavlaku, po želji se može dodati i malo prah šećera jer je mlečna slatka pavlaka sasvim neslatka. Preko pavlake pažljivo položiti drugu koru i nju takodje preliti s par kašika mleka pomešanog s rumom. Složenu tortu ostaviti na hladnom da se stegne, najbolje bi bilo da prenoći.



Malo komplikovaniji način slaganja torte: Pripremljeni žuti fil sa grilijašem izručiti u kalup prečnika 20 cm prethodno obložen streč folijom. Ostaviti da hladnom da se fil dooooobro stegne, može čak pred slaganje torte da se ubaci na petnaestak minuta u zamrzivač. Tortu slagati u kalupu koji  može da se otvori. Donju koru premazati tanjim slojem čokoladnog fila, na sredinu kore izručiti žuti grilijaš fil. Kalup napuniti ostatkom čokoladnog fila, preko njega ide umućena slatka pavlaka i druga kora. Tortu preliti i ganašem pa kad se stegne ukloniti kalup. Presek ovako složene torte je lep, pa se i vredi malo više pomučiti.


Ganaš: čokoladu izlomiti na kockice, slatku pavlaku zagrejati skoro do ključanja pa je preliti preko čokolade. Mešati da se čokolada sasvim rastopi, po potrebi šerpicu vratiti na mlaku ringlu. Ganašom preliti tortu i ukrasiti je po želji, ja sam beskrajno zahvalna na činjenici da su u modi takozvane "gole" torte, te je dovoljno okolo je samo zamazati s malo šlaga :)

Na ovoj čak i mačka sedi! 

Količina šećera koju sam koristila je najmanja moguća za tortu, dakle slatkoća ove torte je na donjoj granici pa ne preporučujem da se koristi manje šećera nego što je navedeno. Opet, ako volite sladje torte, preporučujem da u fil dodate još najviše 2 kašike šećera.


Ovu tortu sam prvi put pravila jako davno, (kako je ta torta završila možete pogledati OVDE) dobro se sećam da sam i tada tek pratila recept, nisam ga se slepo pridržavala. Prvo, zato što je navedeno da se koriste gotove tamne kore, drugo, nisam želela želatin u filovima, tada nisam bila vična korišćenju želatina pa sam se plašila onog grozomornog gumenastog ukusa i izgleda... I tada a i sada tortu sam slagala na način kako je izgledala na slici, na onaj komplikovaniji ;)


Onaj prvi put kad sam je pravila, bila mi je nezaboravno dobra. Ovaj put kad sam je pravila, bila mi je odlična. Razlika je valjda u tih dvadesetak godina izmedju...  <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 







Нема коментара:

Постави коментар