среда, 26. април 2017.

Čorba od spanaća


Ovaj spanać dobila sam od moje komšinice teta Mirke. Juče me je presrela dok sam se vraćala s posla, ruku punih kesa i torbi, kao i svaka zaposlena žena propisno natovarena. Viče mi preko voćnjaka da dodjem do ograde. Ja prilazim a ona prebacuje punu kesu spanaća. - Pa teta Mirka nećete mi valjda vi seći spanać, ostavite to sebi ja ću doći da nasečem samo da se raspremim! - Ideš s posla, umorna, nije meni teško, drži tu kesu i dodji sutra po još, dok ima mladog, kaže ona. I danas sam došla s posla. Na terasi me je čekala puna kesa spanaća. Još jedna. Za zamrzivač. 

Ovde imate čorbicu od spanaća na način kako je je spremala moja baba Milena. Kao deci nam je često bila glavni obrok, naravno uz parče domaćeg hleba i krišku tvrdog sira. Priprema se prilično brzo i ne zahteva bog zna kakvo umeće. 

Potrebno je:
1/2 kg spanaća
1 kašika masti
jedna manja glavica crnog luka
1-2 čena belog luka
2 kašike brašna
2 dl vode
oko 4 dl mleka
so, biber
+
slatka pavlaka i hrskava slaninica (moj dodatak babinom standardu!)



Verovatno najomraženiji deo pripreme bilo čega od spanaća ili blitve je upravo čišćenje i pranje. Ni ja nisam izuzetak, najradije bih taj deo preskočila samo da može, al' NE MOŽE! I tako isključim ono malo mozga i krenem... očistiti spanać od peteljki, suvih i žutih listova, trave i na kraju ga oprati. I isprati. Kraj. Aleluja. E sad najbolji deo - kuvanje ;)


U veći lonac u koji može da stane sav spanać sipati vodu i zagrejati je do vrenja. Kad provri u vodu strpati sav spanać, promešati ga i čim svene (a za to mu treba tek jedan minut a i manje) izvaditi ga i ostaviti da se ocedi i ohladi u djevdjiru. Hladan sasvim ocediti od vode i iseckati na sitno. Nikada ga ne seckam u secku ili blenderu jer ne želim kašu već čorbu u kojoj se vidi spanać. A ni baba Milena nije imala ni jednu od tih sprava, pa tako...

Za to vreme u šerpi u kojoj ćete kuvati čorbu, zagrejati mast. Crni luk iseckati na sitne kockice i dinstati ga jedno petnaestak minuta na tihoj vatri, treba da postane staklast i da porumeni. Dodati sitno seckan beli luk, promešati i čim zamiriše sve posuti s dve kašike brašna. Propržiti brašno jedno pola minuta na tihoj vatri, dodati spanać i sve naliti vodom a zatim i mlekom. Mleka dodavati dok ne dobijete željenu gustinu čorbe, tako da je ovo odokativna mera, ja uglavnom gledam da ide jedna mera vode i dve mere mleka. Čorbu posoliti i pobiberiti po ukusu. Ostaviti da provri i kuvati još jedno minut-dva uz mešanje. Finito est!


E sad, možete čorbicu sipati u tanjir i navaliti odmah. A možete dodati i oko 1 dl slatke mlečne pavlake. I još posuti komadićima hrskave slaninice. Možete, što se mene tiče ja neću zameriti. I ja to tako radim mada baba nije.


Iz čiste navike koja korene vuče iz najranijeg detinjstva, uz ovu čorbu obavezno jedam hleb. I stari tvrdi sir. Meni je to danas bio ručak. Sasvim dovoljno za kancelarijskog moljca koji najviše energije potroši na lizanje prsta za prevrtanje papira, tek toplo predjelo za one koji se na poslu troše.


Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2017. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora, Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар