уторак, 29. новембар 2022.

Rolat od smokvi

Kad pomislim na maminu tacnu slavskih kolača, ovaj kolač se pod obavezno nalazi na njoj. Odmah uz klasične vanilice, sedmo nebo štangle i puslice od lešnika. Recept za puslice je ovde odavno, ali sedmo nebo štanle (aman, ko uopšte daje te nebulozne nazive kolačima!) nikako da se nakanim da napravim i uslikam. A kolač je fenomenalan! Na listovima oblande se peku dve kore, jedna od belanaca i oraha/lešnika i druga od belanaca i kokosa a sve je spojeno svilenkastim filom od žumanaca kuvanih na pari i maslaca, ahh divoteeee... Muka živa dok se iseče, najbolje dok je poluzaleđen, ali vredi svakog truda i muke! 

Koliko je truda i muke potrebno za te sedmo nebo štangle, toliko je ovaj rolat lako napraviti. Ove godine sam ga pravila posle dugo vremena i opet me toliko oduševio ukusom da sam imala želju da ga sakrijem samo za sebe. Ukus mu je lepši s maslacem, ali ni onaj u posnoj varijanti ni najmanje ne zaostaje. 

Potrebno je: 
500 g suvih smokvi, onih mekših, sočnijih
prah šećer + gustin, pomešani u odnosu 2:1

Fil:
300 g mlevenih oraha
1 kesica vanil šećera
50 g maslaca / margarina
100 g šećera
malo vode




Kad sam ih već gore spominjala, onda da stavim link i na njih. Lešnik puslice 









Smokve samleti na mašini za meso. Ne znam da li može u secku, nikad nisam probala. U zavisnosti od toga koliko su sočne, trebaće nam više ili manje prah šećera pomešanog sa gustinom, ali dovoljno je da pomešate 50 g prah šećera sa 25 g gustina, za početak. Sećam se da mi se dešavalo da nam zapadnu neke toliko suve, da nije trebalo da se doda ni trun šećera! Samlevene smokve dobro umesiti sa prah šećerom da dobijete jednu čvrstu smesu ali nikako i suvu. I dalje će se malo lepiti za dlanove. Radnu površinu i smokve pospite mešavinom šećera i gustina i oklagijom razvucite na debljinu od jedno 4-5 mm. Oblikujte što pravilniji pravougaonik. Presecite ga na dva dela, da kasnije dobijete dva rolata. Ukoliko želite tanje a duže rolate (mini rolate) onda koru presecite po širini. Ukoliko želite klasičan deblji rolat, onda koru presecite po dužini, kao što sam ja. 

100 g šećera sipajte u šerpicu i nalijte vode tek koliko da pokrije šećer. Dodajte vanilu i kratko prokuvajte, recimo minut - dva otkako provri. 

U mlevene orahe iseckajte maslac i dodajte malo po malo sirupa, sigurno vam neće trebati sva količina. Sirupa dodajte koliko da masa od oraha bude fino kremasta i da se lako može mazati.  Sve dobro izmešajte. Umesto šećernog sirupa možete koristiti i zagrejani med, ukus je još bolji! Ovim filom premazati kore od smokvi. Pažljivo uviti u čvrste rolate i uvaljati ih još malo u mešavinu prah šećera i gustina. Ne uvijati ih u foliju nego ih ostaviti da se suše u hladnoj prostoriji. 



Možete ih seći već posle sat-dva ali će smokve biti malo mekše nego što bi trebalo. Najbolje bi bilo da rolat odstoji tako jedno dan-dva. Seći ih na debljinu od oko 5 mm oštrim, tankim, ravnim nožem ili skalpelom. 


Ovo je ona klasična verzija rolata. Takođe ga možete praviti i s bademima umesto oraha. Neko u fil dodaje i štanglu-dve čokolade, ali meni ta čokolada totalno izmeni ukus kolaču pa mi onda to nije TAJ kolač. 

Rolati se mogu zalediti ucelo ili isečeni, samo ih dobro spakujte u vakuum kutije da ne bi povukli miris zamrzivača. Odlede se bukvalno za pet minuta na sobnoj temperaturi. 💕💕💕

Ovogodišnji izbor kolača za Aranđelovdan 



10 коментара:

  1. Zdravo Noklice, jako mi je lijepa tvoja smokvasta roladica. Na videu mi je jedan kolacic jako zapao za oko, a mislim da bi i za zub: na samom kraju, oko 20-e sekunde, ona zadnja tacna sa 8 kolacica - one 4 kocke na lijevoj strani, (nesto orasasto na vrhu, onda cokoladasto-kremasto ispod, pa dolje biskvitasto?). Reci Nuui sto bi to moglo biti i sibni link, jaaako mi se svidjaju. Lijepe pozdrave saljem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš šta valja, taj mi je najbolji kolač koji sam ikad pravila, pogledaj Mažestik kocke 👍😊

      Избриши
    2. Evo i link:
      https://vikendkuvarica.blogspot.com/2016/12/mazestik-kocke.html?m=1

      Избриши
  2. Super, hvala Noklice, hocu, jako su mi lijepe. ❤️

    ОдговориИзбриши
  3. Draga vikend kuvarice , ovaj rolat je prelijep i svecano ti obecavam da ce biti za Bozic kod mene na stolu :):):) , eh imam ja apetit i na Rozenku , jedino me zanima jel mora soda da se koristi i da , jel imas orasnice recept , ovde ga ne nadoh :( , hvala unapred na odgovoru i sako dobro ti zelim :):):) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam puno 💕. Ja sam Rozenku uvek pravila sa sodom rako da ne znam može li nešto drugo. A recept za orasnice nemam na blogu, na žalost, ali gledaću da ih uskoro radim. Sve bajbolje 💕💕💕

      Избриши
  4. Joj , fali slovo V , svako dobro :)

    ОдговориИзбриши
  5. Zar se moze gustin tj brasno jesti zivo? Bez kuhanja?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne razumem zašto ne bi moglo... Pa gustin imate u svakom pakovanju prah šećera, sprečava da se šećer zgrudva.

      Избриши