среда, 16. фебруар 2022.

Saltimboka i njoki na rimski način / Saltimbocca e gnocchi alla romana

Priznaću vam jednu stvar - odavno nisam u kuvanju uživala koliko juče, dok sam pripremala ova dva jela plus klafuti od jabuka. Nekako, zbog brojnih obaveza u poslednjih godinu dana, jedva da sam imala vremena da se odistinski posvetim onome što najviše volim - isprobavanju novih recepata, petljanju po kuhinji bez nekog posebnog povoda već samo zato što mi se hoće, i onom, možda, najboljem delu svega - iščekivanju da jelo bude gotovo, uživanju prvo u mirisima a potom i ukusima pripremljenog. A verujte mi - ovde ima u čemu da se uživa! Oba ova recepta su sa bloga Kužina s pogledom, nisam odstupala ni od jedne mere, samo sam ih smanjila jer je ipak nas samo dvoje. Oba ova jela su izuzetna, savršeno se dopunjuju, saltimboka kao divno, aromatično meso i nežni i meki njoki i sve to u savršenom saftu. Koliko je potrebno da se sve ovo pripremi? Verujte, tek malo više od pola sata! U originalu saltimboka se priprema od  tankih junećih ili telećih šnicli, ali ja sam ovu moju spremala od svinjskog filea, odličnog komada mesa pristupačne cene. Mada, moglo bi to da se pripremi i od pilećeg filea... 


- Njoki na rimski način / Gnocchi alla romana 


Potrebno je za 4 osobe: 

1/2 l punomasnog mleka

125 g griza

1 žumance

100 g parmezana

50 g maslaca

malo soli

muškatni oraščić

Znači, ja sam ovim njokcima skroz oduševljena! Ne samo što očas posla budu gotovi, nego su toliko ukusni da reči nemam! Zato ih od srca preporučujem. Ako ste ikad radili njoke od krompira, moram da vam kažem da su ovi jedno deset puta jednostavniji da se naprave (jedva se uzdržah da ne zalepim još jedan uzvičnik!) 

Zagrejati mleko do ključanja, dodati soli po ukusu i maslac (odvojte malo za podmazivanje posude) a zatim lagano dodavati griz stalno mešajući žicom kako se ne bi stvorile grudvice. Skloniti s vatre i mešati još minut-dva, griz će prilično da se zgusne. Dodati malo više od pola sitno rendanog parmezana, izdašno narendajte muškati oraščić (neću više da napominjem da može da se koristi i još negde a ne samo u slavkom žitu, majku mu poljubim!) i umešajte i jedno žumance. Mešajte da se svi sastojci sjedine. Parče papira za pečenje navlažite vodom i dobro ocedite. Smesu za njoke izručite i malo navlaženim dlanovima oblikujte u ploču debljine jedno 2 cm. Prilično brzo se steže. Modlom ili manjom čašom vaditi krugove i ređati ih u vatrostalnu posudu podmazanu maslacem. Nek se krugovi tek malo preklapaju. Ostatke testa možete ponovo oblikovati i iseći na krugove. Sve obilno posuti ostatkom parmezana. Peći na 180-200 C oko 10-15 minuta, pred kraj možete uključiti ventilator ili ih podići bliže gornjem grejaču da bi dobili malo boje. Servirati ih odmah! Zato, dok se oni peku u rerni, vi napravite saltimboku :) 

Napomena: obavezno ih umočiti u saft od pečenja! Okolo su skoro hrskavi, dok su unutra blaženstvo od mekoće...  






- Saltimboka od svinjskog filea / Saltimbocca



Potrebno je za 4 osobe: 

svinjski file, ne manji od 800 g

šnite pršuta, domaći, dalmatinski, crnogorski, svejedno

listići žalfije

20-tak grama maslaca

malo maslinovog ulja

oko 1/2 dl suvog belog vina (možda malo više :) 

malo brašna

File očistiti od masnoće i opne, iseći na komade debljine oko 2-2,5 cm i svaki malo pritisnuti dlanom odozgo da se oblikuju u medaljone. Na svaki komad mesa staviti list pršuta, gledajte da nije baš tanak, već da ga ima i da prekriva ceo komad mesa. Ja sam koristila domaću pršutu od pečenice, pa sam na neke komade stavljala i dva parčeta. Preko staviti listove žalfije, ako su krupniji dovoljan je i jedan, ako imate sitnije, stavite po dva komada. Sve učvrstite čačkalicom koju ćete provući i kroz gornji sloj mesa. Donji deo svakog parčeta umočiti u brašno. 



Zagrejati maslinovo ulje u dubljem tiganju. Poređati meso pobrašnjenom stranom dole, kratko propržiti, 2-3 minuta, poklopiti da se meso ravnomerno ispeče. Ne okretati ga! Dakle, peče se samo s donje strane. I ne, ne brinite, neće ostati živo, file je izuzetno mek i nežan komad mesa koji vrlo brzo bude pečen. Istovremeno, ni pršuta ni žalfija neće se sasušiti niti goreti.  Nakon još 2-3 minutad dodati maslac i belo vino i malo varjačom promešati po dnu, da se sa sosom sjedini ona divotica što se nahvatala na dnu tiganja pri pečenju. Čim alkohol ispari - to je to! Meso pre serviranja ostaviti da se odmori minut-dva, pažljivo izvaditi čačkalice. Služiti uz prilog po želji mada su ove njoke na rimski način savršene uz ovu saltimboku. Ne zaboraviti da se sve prelije saftom, inače džaba ste krečili! 


Jedna napomena samo: ukoliko je pršuta slana, meso nije potrebno soliti. Moja pršuta ove godine je prilično neslana, ne znam kako sam to mogla da dopustim, pa sam meso ipak malo posolila. I nisam pogrešila. 


A kad sam već pomenula onaj klafuti od jabuka (u koji sam dodala i po koju zaleđenu malinu), evo link i za njega, čisto da imate komplet ručak za sat vremena. Čuj ručak, gozbu! 


Francuski kolač s jabukama / Apple clafoutis 











©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2022. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар