понедељак, 23. септембар 2019.

Francuska marmelada



Ne da nisam imala nameru da je kuvam, već mi ni na kraj pameti nije bilo! Ali, zato ja imam mog dragog gdina Đ. koji misli o svemu :) Zaista sam želela jučerašnji dan da provedem u totalnom neradu, ručak sam imala od ranije, za slatkiš skuvala šerpu sutlijaša, neopeglan veš ionako ignorišem poslednjih par decenija, tako da mi je preostalo samo bitisanje i pomeranje s dvoseda na trosed. Taman ja to tako lepo sve isplanirala (kao da je nerad potrebno planirati!) kad stigoše šljiveeee... 

Recept za ovu marmeladu sam našla u onim kuvarima koje je ranije izdavao jedan od onih ženskih časopista tipa "Nada" ili "Žena" ili tako nešto, moram baciti pogled da vidim šta piše na naslovnici. Pored svakakvih krš recepata, prikupljenih s konca i konopca čisto da se popuni prostor, uvek je moglo da se nadje i nešto fino. Mada bih ga pre nazvala Francuskim džemom jer ipak nema tu glatkoću marmelade, ostavljam mu originalan naziv. Mere sam ipak prilagodila svom ukusu. 

Potrebno je:
3 kg šljiva, očišćenih od koštica i premerenih
3 pomorandže, sok sa pulpom i sitno rendana kora
2 limuna, sok sa pulpom i sitno rendana kora
200 g suvog groždja, belog
2 vrhom pune kašike vanil šećera ili 2 kesice vanil šećera
cca 600 g šećera




Prvo napomene: šećer sipam odokativno, probam džem tokom kuvanja pa dodajem. Ovaj put je otišlo oko 600 g zato što je džem probao i gdin Đ. a on voli kad je sladji. Količina inače varira i od toga koliko su slatke i zrele šljive pa ako volite baš baš sladak džem, možete dodati i više.

Što se tiče soka od pomorandže i limuna, kad sam ih iscedila, u džem sam dodala i svu pulpu koja je ostala u cediljci. Naravno, izvadila sam semenke. I njih možete dodati džemu tako što ćete ih uvezati u tanku, jednoslojnu gazu i ubaciti u šerpu. Semenke su pune pektina i džem će bolje želirati i pre će se skuvati. Na kraju kuvanja naravno, izvaditi ih iz šerpe. Ovaj put nisam ih stavljala jer sam se usrećila nekim bezsemenim voćem, jedva da su bile tri - četiri semenke pa mi se nije dalo da zbog njih jurim gazu po kući :)

Šljive očistiti od koštica, redjati u šerpu za kuvanje džema, ajvara, slatkog i sarme, i svaki red posuti šećerom. Sve preliti sokom od pomorandži i limuna, dodati seckano suvo groždje i sitno rendanu koricu agruma i staviti sve da se kuva. Prvo na jačoj vatri da provri a onda smanjiti koliko da lepo krčka. U početku mešati češće dok šljive ne puste sok, onda malo odmoriti pa pred kraj ponovo prionuti.

Negde na polovini kuvanja, pripremljene, oprane tegle i poklopce poredjati u rernu i uključiti je na 75-80C. Neka tako stoje dok džem ne bude gotov.

Džem kuvati jedno sat ipo do dva, nisam nešto gledala na sat, ali da sam se namešala - namešala sam se! Obično da ubijem dosadu te vrste posla, pored šerpe stavim neku laganeze štampu ili knjigu koju sam čitala već desetak puta, pa malo multitaskujem. Ko preferira, može i da fejsbuči dok drugom rukom meša. Bitno samo da džem ne zagori.

Na hladnu tacnu izvaditi kašiku-dve džema i ostaviti da se sasvim ohladi. Gotov je kad provučete prstom kroz sredinu a ivice džema ne padaju. E to je prava stvar!



Vreo džem sipati u vrele tegle i odmah ih čvrsto zatvarati toplim poklopcima pa ih ponovo vratiti u rernu. Isključiti je i ostaviti da se džem lagano ohladi. Sutradan tegle spakovati na suvo, tamno i hladno mesto da čekaju svoje vreme...

Od ove mere dobićete oko 2 tegle od 750 g i jednu manju. Ja je uvek pakujem u one manje, isto kao i marmeladu od maline, tako je bude više <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima, 




Нема коментара:

Постави коментар