недеља, 8. јул 2018.

Razljevuša


Kada mi je Blaženka u petak na poslu, u najgore moguće vreme, oko tri popodne,  pomenula Razljevušu, rekla sam joj da sam već pravila, ali sa seckanim krompirom. Pogledala me bledo i rekla da se to pravi samo s rendanim i da ona to još, kao mantije, premaže kiselim mlekom s belim lukom! Istog trena sam znala da će tu da mi bude kraj, dalje nema, tim belim lukom me dokrajčila! Krenem kući i samo o razljevuši razmišljam. Dok smo popili kafu, bila pečena i u slast pojedena. Jutros sve premerila i ponovila :) 



Potrebno je za 2 ješne osobe naših gabarita (suma sumarum 180 kg, dve kile gore-dole):
600 g oljuštenog krompira, crveni mi ukusniji (to su otprilike 4 krupnija komada)
2 jajeta
1 kašičica soli
1/4 kašičice bibera
1 kašičica praška za pecivo
4 kašike mekog belog brašna
2 kašike ulja

Za premazivanje:
1 dl kisele pavlake / ekstra kiselog mleka / milerama
1-2 čena sitno seckanog belog luka



Pleh je pravougaoni dimenzija 25x35 cm. Razljevuša MORA da bude taaaanka. Ukoliko pravite duplu meru (za 4 osobe), pecite je u velikom plehu od rerne, dim. 35x45 cm ili sl. 

Uključiti rernu da se zagreje na 180C. Pleh obložiti papirom za pečenje. Preko papira preliti 2 kašike ulja ili ga premazati jednom kašikom masti. Druga, izvorna varijanta je da pleh samo premažete uljem i dobro ga zagrejete, kad izručite testo da ono zacvrči, ali ko će još pleh da riba!

Krompir oljuštiti, premeriti, neka ga bude oko 600 g, izrendati ga na krupno. U vanglicu sipati dva cela jajeta, so, biber, dodati rendani krompir i sve dobro izmešati varjačom. Na kraju dodati i brašno pomešano s praškom za pecivo.

Testo je retko, otprilike kao kad pravite rendane pohovane tikvice, za trun i redje jer krompir ne cedimo a pusti prilično tečnosti.


Testo uliti u pleh i ravnomerno ga rasporediti, debljina mu je tek preko 1/2 cm. Peći na 180C oko dvadesetak minuta, razljevuša treba lepo da porumeni. Gotovu izvaditi iz rerne i kratko prohladiti.


Umutiti pavlaku s belim lukom i premazati preko pite. Uz jogurt ili mleko je prste da poližeš, rekoh već da sam je pravila dva puta u dva dana!

U razljevušu se može natrpati još štošta, ja sam preko naseckala malo sveže kobasice, može čak i sir da se pospe ili da se doda malo sušenog paradajza ali bih onda tu dodala i origano, ma šta god da vam odgovara! Bitno da je tanka. Jer je onda i hrskava. <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар