субота, 13. јануар 2018.

Urnebes salata



Nikad mi nije bilo jasno zašto se ovo zove salatom kad je, u stvari, namaz. Ako neko zna, neka me prosvetli, biću večito zahvalna! A zbog pojašnjenja naziva ove salate koji je dala moja prijateljica Aleksandra, moram da promenim čitav uvod u ovaj recept, suviše je dobar da se ovde ne nalazi. Dakle, kaže Aleksandra da ova salata svoje urnebesno ime duguje tome da se može jesti kao predjelo ili kao dodatak glavnom jelu, ali da je najbolja za desert, iza deset uveče, kada se sa rakije prelazi na pivo i kad pevačice krenu da se penju po stolovima i plafonima. Tu fazu zabave, iz koje više nema povratka, narod zove "urnebes" po čemu je i ova salata dobila ime. Moram priznati da me ova priča oborila s nogu od smeha. Hvala ti Aleks!

Ja je oduvek spremam na ovaj način jer mi je najjednostavniji. Ovde ću dati neke okvirne mere svih sastojaka, uglavnom je sve podložno prilagođavanju sopstvenom ukusu, pa prema tome...

Potrebno je:
1/2 kg belog, punomasnog sira
3-4 vrhom pune kašike ajvara
3-4 čena belog luka
2-3 kašike ulja
2-3 kašičice ljute, tucane ili mlevene paprike
2-3 kašičice slatke crvene paprike
so i biber po ukusu


Prva verzija: sve sastojke izmešati i servirati.

Druga verzija (hehehehe, već znate šta vas čeka, je l' da?!):
Umesto belog sira možete koristiti i fetu ali meni je ova verzija draža, a i izvornija je u krajnjem slučaju. Ako nemate ljutu tucanu ili mlevenu papriku, za zaljućivanje salate može poslužiti i pečena, sitno seckana ljuta papričica. A i umesto svežeg belog luka, ukoliko vam smeta, može i beli luk u prahu. Umesto ajvara može i koja kašika ljutenice. Toliko o tome "umesto", i "ako nemate" :)

Dakle, sir izgnječite dobro viljuškom pa tek onda počnite sa dodavanjem ostalih sastojaka. Ja prvo dodam ajvar, dobro izmešam a onda i sve ostalo. Naravno, beli luk iseckati na najsitnije, ovde dolazi u obzir i onaj propušten kroz presu. Ljutu papriku dodajte po ukusu ali vodeći računa da salata što duže stoji, to ljuća postaje!

Sve dobro izmešajte viljuškom i to je to! Sipajte u činije i navalite! Mi je jedemo bukvalno uz sve, jedino je džem pošteđen njenog društva! Ubedljivo najbolji namaz na svež hleb, savršena na tostu i uz koje parčence (čuj, koje!) domaće, taaaaanko sečene slaninice, uh!



P.S. Sve sastojke takođe možete umutiti i mikserom, tada ćete dobiti penastu, kremastu salatu ali ja nekako više volim kad izgleda ovako rustično, sa komadićima svega i svačega, tako da je nikad ne mešam toliko da od sastojaka dobijem paštetu ;) <3<3<3 
ALI... ako se odlučite tako da je pravite, evo slike, ovaj urnebes je s ljutenicom i mućen mikserom:



P.S br. 2 - Priprema ove salate traje otprilike 3 minuta! Čuvajte u u zatvorenoj posudi u frižideru, kod nas joj je rok trajanja otprilike 7 dana kad je momački ljuta, a uglavnom je mnogo kraći ;)


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.



Нема коментара:

Постави коментар