уторак, 23. јануар 2018.

Pužići sa slaninicom


Izuzetno brz i jednostavan doručak, ili večera možda? Lisnatom testu uglavnom pribegavam kad nemam vremena ili me mrzi, ili nije moj dan, pa šta sad? - jel mora baš uvek da mi se kuva :) 

Ovi pužići su zimska varijanta sa slaninicom. Inače ih pravim na sto i jedan način i idealni su za čišćenje frižidera. Ja, doduše, imam gdina Dj. koji je izuzetno aktivan po tom pitanju, tako da mi čišćenje u tom smislu izuzetno retko treba! Efikasniji je od najezde skakavaca! 

Potrebno je:
500 g lisnatog testa
1 jaje
2 kašike kisele pavlake
trun soli
250 g feta sira
100 g domaće dimljene slanine
sušeni bosiljak



Slaninu iseći na savršeno tanke šnite pa je na suvom tiganju ispeći da postane rumena i hrskava. Izvaditi je na kuhinjski ubrus da se ocedi. Hladnu izlomiti na manje komade.

Jaje dobro umutiti sa kiselom pavlakom. Malo posoliti. 

Rernu zagrejati na 250C. Veliki pleh od rerne obložiti papirom za pečenje.

Lisnato testo odlediti i obe polovine rasklagijati, na blago pobrašnjenoj površini, u pravougaonik debljine od 2-3 mm. Testo premazati tankim slojem umućenog jajeta i pavlake, odozgo posuti izdrobljenu fetu i komadiće slaninice. Ne preterivati sa slaninom jer je lisnato testo već samo po sebi masno. Preko svega posuti sušeni ili sitno iscepkani sveži bosiljak i uviti u čvrst rolat.


Ja uvek tako uvijene rolate ubacim u zamrzivač na jedno deset minuta, da se dobro stegnu, kasnije se mnogo lakše i lepše seku.


Rashladjeno testo iseći na pužiće debljine oko 1,5 cm i redjati ih u pleh. Preko ih premazati ostatakom smese od jaja i pavlake.



Peći ih na 250 C oko 15-tak minuta, koliko da blago porumene. Pečene izvaditi ih pleha, malo prohladiti pa navaliti.



P.S. ja za poduhvate ovog tipa koristim ostatke od slanine, one krajeve gde nema mnogo krtine, tzv. slaninu sapunjaru, ali domaću, pravu, dimljenu. Ima fenomenalan ukus čak i u ovako maloj količini. <3<3<3

Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар