понедељак, 23. мај 2022.

Tiramisu


Tiramisu je super poslastica naročito ako ste od onih koji od rerne beže kao đavo od krsta i ukoliko volite sve što podrazumeva red keksa - red fila. Meni se sviđa, volim, ali da baš obožavam - pa i ne! Nema meni dobrog zalogaja ako nije urmašica, tulumba, baklava, dobro parče domaćinske torte... I sad, kad čovek pogleda šta ja to volim da jedem, lepo se priupita a što sam se mlatila s nečim tako kremastim i jedva slatkim kao što je tiramisu - pa dobila sam na poklon pola kile maskarponea, a šta drugo s njim nego u ovo! 

Dakle, ako niste kao ja, ako vam nije žao da date silne pare na maskarpone (to nikad na akciji negde nije bilo! alo bre trgovci! cena oko 800 din/500 g) onda da krenemo:

Potrebno je: 

200 g piškota

1 kesica instant kafe

2 dl vode

2-3 kašike amareta ili ruma

+

Za fil: 

500 g maskarponea

4 žumanceta

150 g prah šećera

1 kesica (10 g) vanil šećera

2 dl mlečne slatke pavlake 36% mm

+

kakao za posipanje

Na kraju recepta biće napomene i odgovori na "šta ako" i "može li ovako", i "ja to ne bih tako".

Ovo je mera za tepsiju dimenzija otprilike 30x20 cm, možda malo manje, ja tiramisu slažem u standardan pekač, ništa prevelik. Obzirom da slažete dva reda piškota, najlakše je da veličinu odredite tako što pola piškota treba da pokrije dno tepsije 😊

Prvo fil, ostalo je lako: slatku pavlaku umutiti malo slabije, jer ćete je još mutiti s ostatkom fila. Maskarpone umutiti sa žumancima (da, da, živim!), dodati vanil šećer i prah šećer pa na kraju sve sastaviti s umućenom slatkom pavlakom. Mutiti još malo, koliko da se sve lepo sjedini i malo učvrsti. Ne zanosite se da fil treba da bude nešto bog-te-zna-koliko gust - naprotiv, prilično je sve to retko. 

Instant kafu zamutiti u 2 dl vrele vode, dodati amareto ili rum, i prohladiti. Piškote tek ovlaš provlačiti kroz kafu pa polovinu poređati na dno kalupa. Preko preliti polovinu fila. Onda drugi red piškota. Pa ostatak fila. Sve dobro posuti kakaoom. U frižider da se stegne i ljudski ohladi, ne maltretirati tiramisu bar do sutradan. Možete ga strečovati da ne povuče na punjene paprike.

Seći na što veće komade, da se ne biste sto puta vraćali do frižidera. Količina je dovoljna za 8 osoba. Normalnih. 



Napomene: 

- da, idu živa žumanca. Ako se plašite salmonele, umutite ih sa prah šećerom i kratko kuvajte na pari. Izmešajte, ohladite pa ostatak pripreme fila po receptu. 

- nemojte, ali, molim vas, nemojte mene da pitate "a šta da radim s belancima?" Ali, stvaaarnoooo... 🙄

- ako nemate nameru da se toliko izujete za maskarpone, može i ista količina ella sira ili alla kajmaka. Niko mi ne plaća ovu reklamu, samo da se  zna! 

- piškote na daviti u kafi, kao što rekoh u receptu, samo ih brzo provući kroz tečnost. 

- ukoliko koristite mlečnu slatku pavlaku, ona prirodno nije slatka, pa je ova količina šećera sasvim ok. Ali, ako iz bilo kog razloga koristite biljnu pavlaku za šlag (koja se ne može ni porediti sa onom mlečnom), ova biljna je već zaslađena, pa bih ja tu količinu šećera ipak smanjila - mislim da bi 100 g bilo sasvim dovoljno. 

- amareto ili rum u kafi za močanje - ja biram amareto 😁 a može i bez jednog i bez drugog ako su vam čeljad osetljiva na alkohol, samo mi  nije jasno gde ih nađoste tako mrljave 🙄 

- piškote i kakao nemaju alternativu! 

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2022. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар