петак, 19. фебруар 2021.

Štapići sa začinima


Moram vam reći jednu stvar: ja sam jedva živa dočekala da se ispeku i još ih onako vrele, tek prelivene začinima, lomila i jela, pa mi posle bilo loše od toliko vrućeg testa! Pa i gdin Đ je s nestrpljenjem čekao da završim slikanje pa da se i on dokopa svog dela :) Da li vam je ovo dovoljna preporuka? 



Potrebno je za 12 komada:

250 ml mlake vode

10 g suvog kvasca (ili 20 g svežeg)

2 ravne kašike šećera

3 kašike otopljenog maslaca / margarina

1,5 kašičica soli

400 g brašna

Za prelivanje:

50 g maslaca / margarina

krupna so, po ukusu (može i obična) 

1 kašičica belog luka u prahu

1,5 kašičica origana

1 kašičica ruzmarina (svežeg ili suvog)

1/2 kašičice suvog bosiljka

Što se samog preliva tiče, ja sam to sve onako odokativno, po ukusu, mislim da sam čak stavila i više belog luka u prahu nego što je navedeno, ali vi sve od začina prilagodite sebi. I da, štapići se premazuju prelivom pečeni. Ja sam ih, na sve ovo, dodatno posula rendanim parmezanom, to je jednostavno bilo jače od mene :) 

U mlakoj vodi rastopiti kvasac, dodati šećer i ostaviti sa strane da se kvasac aktivira. 

U vanglu prosejati brašno (odvojiti 30-tak grama za premesivanje), dodati so i promešati. Napraviti udubljenje u sredini pa uliti kvasac s vodom i otopljeni maslac. Testo mesiti par minuta, treba da postane sjajno i elastično, kompaktno, da se ne lepi za ruke. Oblikovati kuglu, prekriti je vanglicom i ostaviti na toplom da nadolazi jedno 30-45 minuta. 

Testo, zatim, blago premesiti koristeći preostalo brašno, i podeliti ga na 12 jednakih delova. Svaki deo razvaljati u oblik štapića i redjati ih u pleh obložen papirom za pečenje. Prekriti ih suvom krpom i ostaviti da nadolaze još jedno 10-15 minuta.



Rernu zagrejati ni 180C. Štapiće peći 10-tak minuta, koliko da lepo porumene. 


P


Pripremiti preliv od otopljenog maslaca sa začinima. Sve dobro izmešati i time preliti vrele, pečene štapiće. Posuti ih krupnom solju. Ostaviti da štapići upiju, tek malo se prohlade, pa navaliti. 



Vrhunski, zaista! Posebno mi se svidja to što testo nije žilavo, nego je lepo i meko (probala sam par recepata pa me brate posle danima bolela vilica od žvakanja!). Pravo da vam kažem, pojma nemam kakvi su sutradan, pitanje je da li ću to ikad proveriti. A i to valjda govori nešto o njima 💓💓💓 

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2021. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima,  


Нема коментара:

Постави коментар