среда, 11. новембар 2020.

Štanglice od plazme

E sad, da li ćete ih seći na štanglice ili kockice, to već zavisi samo od vas. Kod mene su uglavnom kockice jer tad fino mogu da ih spakujem u minjon korpice :) Odavno sam se nameračila na ovaj recept, mnogi ga već pravili i hvalili a evo i mene u tom društvancetu. Štanglice od plazma keksa (mada bi pravilnije bilo reći "od keksa Plazma") poznate su i pod imenom Đokine štanglice, ali ne po onom Đoki, već po onoj Đoki, bar to tako tvrdi autorka recepta Nale, mada gdin Đ. smatra da je to samo provokacija. Originalni recept možete pogledati klikom na: OVDE :) 

Potrebno je: 

3 jajeta

250 g šećera (u originalnom receptu 300 g) 

30 g čokolade za kuvanje 

200 g maslaca / margarina

300 g mlevenog plazma keksa (ignorišem svoju malopređešnju napomenu šta je pravilnije reći :) 

Za glazuru: 

100 g čokolade

4-5 kašika ulja

Ovo nisu klasične keks štangle gde smesu napravite tako što keks udavite nekim sokom ili mlekom, raspljeskate  i prelijete čokoladom. Ovo je mnogo, mnogo finije izrade a i ukusa. 

Pripremiti lončić za kuvanje na pari ili šta već koristite u tu svrhu. Ukoliko kuvate direktno na ringli napomenula bih da ni na sekund ne smete prestati s mešanjem i sve raditi na jako slaboj vatri. Rezultat je potpuno isti. Ja, ipak, koristim lončić jer je neuporedivo jednostavnije i ne zahteva non-stop mešanje. 

Dobro umutiti 3 cela jajeta i šećer. Nek pobele i šećer se sasvim rastopi. Izručiti u lončić i kuvati desetak minuta na pari, mešajući s vremena na vreme. Ma možete mešati i stalno, nećete pokvariti ništa. Nakon toga dodati čokoladu i maslac isečen na kockice. Dobro izmešati i nastaviti s kuvanjem još jedno dvadesetak minuta. Skloniti s vatre i dodati mleveni keks. Sve lepo sjediniti i ne paničiti što je smesa retka, stegnuće se! 

E sad, smesu odmah možete izručiti u pleh dimenzija recimo 20x30 cm (ili slično), obavezno ga podmazati. Ostaviti da se sve stegne i onda preliti čokoladom. Ja sam frik, ja volim da stvari držim pod kontrolom, ne može veličina pleKa meni da određuje debljinu štanglica, to bre moram ja lično! Dakle, ja sam smesu preručila u drugi sud i ostavila da se prohladi jedno desetak-petnaest minuta, da je dovoljno čvrsta da se može oblikovati. Dno plastične tacne sam prekrila papirom za pečenje, preko izručila smesu i rukama oblikovala pravougaonu ploču debljine 1,5-2 cm. Može i više ako volite visoke štanglice, meni ova mera merak jer mi onda ove štanglice pasuju uz bajadere :) 

Kad se malo ohladilo, odozgo preliti glazurom od čokolade: na sasvim tihoj vatri otopiti čokoladu s uljem, dobro izmešati i preliti kolač. 


Opet ostaviti da se sve stegne i onda seći na kocke ili štanglice, kao što rekoh, kako vam više odgovara. 💓💓💓 




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2020. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



2 коментара: