субота, 1. август 2020.

A life out of this world


"Magi, kao da je bila nekad", Dušan Vesić, Laguna , 2018.


Dejv Grol (Dave Grohl, Foo Fighters) rekao je: “That’s one of the great things about music. You can sing a song to 85,000 people and they’ll sing it back for 85,000 different reasons.” 

Sve dok nisam pročitala biografiju Margite Stefanović "Magi, kao da je bila nekad", reči pesme "Samo par godina za nas" su mi imale jedno značenje, ono koje sam im dala tamo s nekih 16-17 godina. Sad, sad je već sasvim drugačije. Ipak, i dalje jedna od najmoćnijih. U stvari, mrtva trka sa još jedno deset-dvadeset njihovih pesama. 

Što se knjige tiče, imate moju preporuku, od srca. Bolno teška, ispunjena patnjom i urušenim snovima, neispunjenim očekivanjima, odlascima... 



Kaže Vesić da naša generacija pamti tri datuma: dan kad je umro Tito, dan kad se raspala Jugoslavija i dan kad je umrla Magi. 

Ono od čega nikako nisam mogla da pobegnem je pitanje koje me je opsedalo danima pošto sam pročitala knjigu: koliko je teško piscu bilo da napiše svaku reč (ma kakvu reč, zarez!!!), koliko je teško za njega bilo istraživati i saznavati neke tako bolne istine o životu nekoga koga si voleo? I reći ih javno, iskreno, dati ih kao neoborivu činjenicu. Ako je neko pročitao ovu knjigu i kroz nju prošao nedodirnut, on nije čovek. 

I znate li šta me je najviše dotuklo? Na kraju, u zaključku, kada nabraja one osnovne podatke, puno ime i prezime, datum rodjenja i smrti, roditelje, obrazovanje, postignuća... jedan takav život sveden na crno na belom. Kakva šteta.




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2020. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар