недеља, 6. октобар 2019.

Čokoladni kolač s jabukama


Kada je pre nekoliko dana na Coolinarici slika ovog kolača osvanula kao fotka dana, istog trena sam znala da ću morati da ga isprobam. Sva sreća što za njega ne treba neki poseban budžet, gotovo sve imate već u kuhinji. A kolač... u Bosni imaju divnu reč za ovakvo "rastresito" testo - rahli! 



(originalni recept) 
Potrebno je:
3 jabuke, kiselije, srednje veličine
2 jajeta
150 g šećera
1 kašika vanil šećera ili 1 pakovanje
1 kašika ruma
1 kašičica sode bikarbone
2 kašike kakaoa
60 g otopljenog i prohladjenog maslaca
150 g mekog belog brašna
+ 50-tak grama seckanih oraha
100 g mlečne čokolade ili čokoladnog krema (kod mene krem)



Joj što volEm ovakve kolače, sve u vanglu - sve iz vangle, ma divota! 

Dakle, prvo vangla. Pa u vanglu direktno na krupno narendajte očišćene jabuke. Nema ništa da se cede, to je to. Dodajte vanilu, rum i šećer. Promešajte varjačom. Zatim dodajte cela jaja i otopljeni prohladjeni maslac, promešajte da se sve sjedini. Prosejte 150 g brašna i pomešajte ga sa sodom bikarbonom i kakaom. I to dodajte u testo. Dobro izmešajte da dobijete lepu, glatku smesu. 

Dno kalupa prečnika 22-24 cm obložiti papirom za pečenje, okolo ga premažite uljem i pospite brašnom. Višak brašna istresite. Sipajte testo u pleh i odozgo pospite seckane orahe i čokoladu iseckanu na kocke. Stavite da se peče. Što se tiče same čokolade, ja je radije stavim na pečen, vreo, tek izvadjen kolač, tada joj ne dam ni najmanju šansu da zagori zbog dugog pečenja pa da bude onako grozno gorka. 

Kolač peći u rerni prethnodo zagrejanoj na 180C, peče se sigurno oko 40 min, možda i malo duže, nikad ne pogledam na sat kad stavim da se kolač peče pa posle sve lupam glavu koliko je to otprilike bilo... Problem sa količima ovog tipa, gde u testo ide kakao, je u tome što inače jako potamne pri pečenju pa  u ovom slučaju nikako ne važi ono: kora neka lepo, ravnomerno porumeni ;) Zato je najbolje čačkalicom proverite da li je testo pečeno, pa ako čačkalica izadje suva, kolač je gotov. 

Ja nisam stavljala čokoladu na testo ali sam zato želela da kolač odozgo lepo našaram zagrejanim čokoladnim kremom (mož' i ta nutela majku mu poljubim!) ali nisam računala na to da će mi na pola šaranja pući kesa i sav krem se strovaliti na jednu polovinu kolača. Za divno čudo, ne znam šta mi bi, ni najmanje se nisam iznervirala nego sam samo sve viljuškom zakamuflirala i eto... ništa mu ne fali! 


Pečen kolač, dakle, izvaditi iz kalupa i ostaviti da se prohladi pre služenja. Moram priznati da je fantastičan dok je mlak pa taj krem cuuuuuri na sve strane po njemu. Ali je isto tako odličan i kad je sasvim hladan, e tad mi je baš legao s malo kisele pavlake umućene s vanil šećerom. Kiselo-slatko, ubitačna kombinacija! <3<3<3



P.S. sad nešto razmišljam (gdin Dj. na ovu moju izjavu umire od smeha!) ovo bi moglo da se napravi i kao mafini. Uuuuuu, pa to se mora probati... 






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima,  



Нема коментара:

Постави коментар