четвртак, 19. децембар 2019.

Bombice od suvih šljiva i čokolade



Mada se i dalje opirem toj kombinaciji šljiva i čokolade, gdin Đ. je oduševljen ovim kolačem pa je zbog toga uvršten u redovnu ponudu posnih, slavskih kolača. Od svih 11 fela koje sam pravila prošle nedelje, ove su mu bile vrhunske. Čak su potukle i one sa susamom. 

Dakle, nisam mogla ni da pretpostavim u kakvu avanturu ću se upustiti kada sam prihvatila porudžbinu za 13 kg bombica, i to da ih napravim za dva dana! U glavi mi je bilo samo: ajd' šta je to, pravila si ti i više, mnogo više za isto vreme, čuš' 13 kg! Ali ne lezi vraže... jedno je kad praviš pečene kolače pa unutra i fil od jaja i maslaca, pa testo, glazura, ili napraviš jednu meru bajadera a ona kilo i sto  teška, breskvice kilo i dvesta, a ovde napravih bombice od kajsija - jedna mera - cvrc - jedva po kile! Šta da vam kažem - okozila sam se od valjanja kuglica, na nos su mi izašle i već pri kraju drugog dana bilo je ono "šta meni ovo u životu treba breee", ali eto, napravih ih. I već razmišljam o nekim novim verzijama. E, to je zavisnost od kuvanja!  



Potrebno je:
500 g suvih šljiva bez koštice
100 g čokolade
100 g mlevenih oraha
50 g maslaca / margarina za posnu verziju
ruma po ukusu
malo šećernog sirupa

Za glazuru:
150 g čokolade / bele čokolade (ukoliko verujete da je posna)
4-5 kašika ulja



Kad kažem "malo šećernog sirupa" onda to znači: skuvati 100 g šećera sa 75 ml vode, da bude redje, nek vri jedno minut, ne više. I sad ide ostatak priče...

Suve šljive samleti na mašini za meso, onoj "made in Chekoslovakia" ili, ukoliko preferirate blender, može i u njemu. Ja volim onu mašinu.

Samlevene šljive sipati u vanglicu. Dodati mlevene orahe, maslac/margarin sobne temperature i 100 g otopljene čokolade. I da, ruma po ukusu. Kad dodjem do te stavke, sve mi se čini da mi je čulo ukusa s godinama otupelo, pa svaki put dodajem sve više i više ruma. Vi počnite od 2 kašike pa probajte, lako je dodati još po potrebi, teško ga je odstraniti :)

Sve malo promešati pa polako uliti malo po malo sirupa. Nastaviti s mešanjem. Najverovatnije vam neće biti potrebno više od 5-6 kašika, treba da dobijete finu smesu. Ostatak sirupa ili prospite ili iskoristite za neki drugi kolač.

Nek se sve malo prohladi kako bi maslac i čokolada mogli da se stegnu. Formirati bombice prečnika 2-2,5 cm i slagati ih na papir za pečenje. Ostaviti ih na hladnom da se sasvim stegnu.

Na tihoj vatri otopiti čokoladu. Stalno napominjem da bela čokolada nije posna ali kad insistiraju da tome da kolač bude preliven upravo njome, onda to već nije moj problem. Piše na deklaraciji proizvodjača da je posna ali mi je par tehnologa reklo da je nemoguće proizvesti posnu belu čokoladu. Eto, ja samo da kažem, a vi kako hoćete... (e to sam vazda mrzela kad mi govore :) :) :) )

Dakle, otopiste vi tu čokoladu. Dodajte još 4-5 kašika ulja. Treba da bude dovoljno tečna da lepo klizi preko bombica. Po potrebi je zagrejte i kasnije, kad se prohladi. Svaku bombicu prelijte čokoladom, višak otresite a bombicu odložite na papir za pečenje da se čokolada stegne.  Ukrasiti ih već po želji, prugicama kontra boje, perlicama, seckanim orasima, kako god... Nožićem opkrojiti višak čokolade a kolače spakovati u minjon koprice.



Moram priznati da ovako obučene u belo zaista divno izgledaju! I još samo da napomenem: ovo je mera za cca 50-60 bombica, pa vi izvolite... <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 









2 коментара:

  1. Suve šljive i crna čokolada,to je fenomenalna kombinacija! Hvala na ideji!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hahaha izgleda da gdin Đ. ima prefinjenije nepce od mene, jer to i nije moja omiljena kombinacija :) Hvala ti puno i drago mi je da su ti se dopale ove bombice <3

      Избриши