субота, 7. јул 2018.

Kremasti voćni kolač



Ovaj kolač sam pravila po receptu aktuelne cool šefice Gordane Danilov u igrici posvećenoj njenom šefovanju. Ovo je jedna divna, kremasta poslastica, kolač tipa francuskog klafutija (clafoutis), imate utisak kao da jedete jako natopljen kolač s voćem ili puding... ma odličan je! Kod Gordane je bio sa šljivama, kod mene je s kupinama i višnjama, a vi ga možete praviti s kojim god voćem želite. 


(izvorni recept)
Potrebno je:
- mere su u ml pa možete koristi ili šolju od 2 dl ili mericu

3 jajeta
180 ml šećera (1/2 šolje + 4 ravne kašike)
70 ml gustina (1/3 šolje)
2  kašike brašna
1 kašičica vanile
100 ml kisele pavlake (1/2 šolje)
100 ml mleka (1/2 šolje)
50 ml otopljenog maslaca (1/4 šolje)
oko 400 g voća po želji
1 kašika prezli + 1 kašika šećera
prah šećer za posipanje



Ovaj kolač je blizak rodjak našem popularnom "žutom kolaču s voćem" ili "masnom testu s voćem", kako se gde zove. U stvari, ovo je onaj fini, elegantni rodjak iz Pariza. Napomenula bih samo da je testo jako retko, čisto da se ne iznenadite. Ja sam na Gordanin recept pridodala još dve kašike brašna, i tek tako mi je kolač bio odličan. Priprema je krajnje jednostavna, pa da počnemo.

Rernu uključite da se zagreje na 180C.

Dno kalupa prečnika 26 cm obložiti papirom za pečenje, stranice premazati maslacem. Po dnu kalupa posuti kašiku prezli, preko nabacati voće u jednom redu a ako je voće od one kisele sorte, preko voća posuti i 1 kašiku šećera.


Umutiti cela jaja pa dodati šećer, zatim dodati otopljeni, prohladjeni maslac, mleko, pavlaku, vanilu i na kraju umešati brašno s gustinom. Da je retko - retko je, ali tako i treba da bude. Testo prelijte preko voća i stavite da se peče na 180C.


Ja sam kolač pekla oko 50 min, na dodir treba da bude čvrste ali nežne površine, ivice se blago odvajaju od kalupa.


Kolač izvaditi iz kalupa tek kad se prohladi. Ko voli može i tako mlak, meni je bio vrhunski tek kad se sasvim ohladio! Po želji posuti s malo prah šećera, a može se služiti uz kuglu sladoleda ili preliv od kisele pavlake i vanile.

Šta da vam kažem, nije dugo potrajao. Kad malo bolje razmislim, kod nas od hrane nikad ništa ne potraje :) <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 









Нема коментара:

Постави коментар