среда, 4. јул 2018.

Knedle sa šljivama na netradicionalan način


Eh eh, jeste da su netradicionalne ali ne mora sve što je moderno da bude i loše! Moram reći da sam bezbroj puta pravila knedle od krompira i nekada su bile zaista savršene a nekada... pa baš i nisu. Jako je teško u gram odrediti količinu brašna koja treba da se doda u kuvan krompir jer opet sve zavisi od vrste krompira, koliko je kuvan, da ga domaćica nije ostavila trun duže u vreloj vodi eto koliko da zakuva kafu, od veličine jaja, od vlage u vazduhu i solarnih oluja, da ne pominjem pomračenje meseca u Peruu... Zato ovaj recept uvek preporučujem početnicima u pravljenju knedli, a kasnije, mnoooogo kasnije, kad pod rukom osetite testo, e onda se vratite klasici. A ovako za sad:



Potrebno je:
120 g pire krompira iz kesice (oh brother!)
4 dl hladne vode
2 kašike ulja
jedno jaje, osrednje
200 g mekog belog brašna (ni gram gore, ni gram dole)
prstohvat soli
+
jedno tridesetak komada šljiva, izvaditi košticu
+ šerpa od 5-6 l i ključala voda

Za posipanje:
100 g prezle
50 g maslaca
1 kašika vanil šećera
šećer



Nije da sam nešto ljubitelj pire krompira iz kesice (ne može se to porediti  i tačka!) ali ovde deluje! I verujte mi, nema razlike u ukusu. Usput, pripremićete knedle očas posla bez bojazni da će biti tvrde ili, daleko bilo, neukusne! I jedna mala napomena: ove su pravljenje s ne baš dobro zrelim šljivama, pa nema onog karakterističnog soka koji cuuuuri kad se knedla preseče, ali ukusu ništa nije falilo!

U tiganju otopite parčence maslaca, izručite prezle i blago ih propržite, koliko da porumene. Skloniti tiganj s vatre.

U vanglicu sipajte pire krompir iz kesice, dodajte hladnu vodu (ništa se ne kuva!), ulje, jaje,  so i brašno. Zamesiti testo. Nikada nisam dodala ni gram brašna preko, pa nemojte ni vi.

Od testa odvajajte komade za knedle, u sredinu svake stavite šljivu i oblikujte kuglu. Ako volite krupnije onda krupnije, ako volite sitnije, onda... ma jasno je valjda...

U šerpi zagrejati vodu do ključanja, neka lagano vri ali da ne kipi. Spuštati knedle i kuvati ih da isplivaju na površinu i još minut-dva preko.

Knedle vaditi rešetkastom kašikom, pa ih dobro uvaljati u prezle. Redjati ih u činiju i posuti vanilom i po želji šećerom.



Koliko ih bude od ove mere? Onoliko koliko ih prebrojja svom dragom ne iznosim na sto sve i svašta! ite na slici! I još par komada koje sam, kao svaka dobra domaćica, morala da isprobam!



Kad su knedle sa šljivama u pitanju, alava sam dozlaboga! Jednom sam ih pojela... pa eto... sramota me da kažem... ali bila sam mladja i mršava pa mi se moglo. Al' što me stomak posle boleooooooo :)))))))


Recept je objavila Ana Radulović, ali sumnjam da ga je skoro pravila! Ana, ako ovo čitaš,  hvala ti, odavno mi je omiljen! <3<3<3


©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 




Нема коментара:

Постави коментар