понедељак, 20. фебруар 2017.

Restovani krompir


Davno je to bilo. U jednom studentskom stanu u Džona Kenedija za jedan ručak moja drugarica Olja, vredan student španskog i engleskog jezika i književnosti i moj doživotni dužnik zbog jednog ljubavnog pisma zbog kojeg me i dan-danas grize savest, spremala je Restovani krompir. Ja sam tada za njega prvi put čula. Uglavimo se tako nas dve u malecku kuhinju, ja za stolom, Olja za prepotopskim šporetom, ja gledam i pamtim svaku stavku. I dan-danas ga spremam potpuno isto, uvek na ulju, za mene je ovako pripremljen krompir savršen posni ručak. Čak ga napravim i više nego što nam za ručak treba jer mi je odličan i hladan ili pak blago zagrejan. 

Potrebno je za dve osobe:
4 krompira, srednje veličine
2 glavice crnog luka, srednje veličine
ulja, poprilično
so i biber
2-3 kašičice aleve paprike
peršun



Krompir oljuštite (znam da bi trebalo da se kuva u ljusci ali mi onda krompir bude previše suv a i Olja ga je ljuštila, pa ga ljuštim i ja!) isecite na kocke veličine većeg zalogaja i skuvajte u slanoj vodi. Vodite računa da krompir ne prekuvate.

Luk isecite na rebarca. U tiganju  zagrejte ulje, trebaće vam sigurno 1-1,5 dl jer će kasnije dosta ulja da "popije" krompir. Dodajte luk. Dinstajte ga na tišoj vatri dugo, dugo, ako je potrebno dodajte i malo vode, luk treba da postane sasvim smedj, da se gotovo karamelizuje.


Obaren krompir ocediti. Neposredno pred dodavanje krompira, u luk dodati alevu papriku, promešati, voditi računa da ne pregori, pa dodati krompir i izmešati. Tiganj vratiti na ringlu i krompir promešati par puta, ja to kažem "mešati dok se krompiru ne obiju ivice". Posolite ako je to potrebno, pobiberite obavezno.


Pred služenje posuti s malo peršuna.


Ako ste ljubitelj ljutog, koristite ljutu tucanu papriku i više bibera. Restovani krompir služite kao glavno jelo uz sezonsku salatu, nama je takodje omiljen i kao prilog uz ribu. Mislim da ga u životu nikad nisam spremila a da se nisam setila onog dana kada sam ga jela prvi put.



Нема коментара:

Постави коментар