недеља, 29. март 2020.

Očas posla lepinje



Rekla bih da je do nestašice kvasca došlo vikend pre nego što je krenula neka ozbiljnija priča s ovom koronom, jer me je još tad gdin Đ. zvao iz prodavnice i tražio koordinate suvog kvasca, da bih posle detaljnih uputstava koje sam mu dala, jednostavno odustala i rekla - traži onaj u kocki. On kupio dve. Ljubi ga žena! A onda je krenulo 10 dana nestašice, obzirom koliko sam za kvascem kukumakala, rekao bi čovek da je nestašica potrajala bar jedno 10-15 godina. U najmanju ruku. 

I tako, juče odem u redovnu nabavku a prodavačica me priupita zar neću kvasac. Ja konspirativno: a jel ima? Ona konspirativnije: ima! Sunce ti poljubim, gde?! Oči mi ovolike, kao da mi se Džordž lično ispred mene stvorio! Kaže ona: u frižideru! Ja tamo a ono uredno kvasca koliko oćeš... valjda one komšinke što su još onomad napravile trogodišnje  zalihe kvasca rešile da ova korona ipak neće trajati tako dugo pa da im neće trebati nove količine... 

I onda dodjem kući, kvasac spakujem u zamrzivač a napravim ove super brze i ukusne lepinjice s praškom za pecivo by Jekin KapricMislim se nešto, neću valjda jedino ja, u sred ove korone, da budem jedina koja nije napravile ove lepinje? Toliko su iskakale na sve strane, mrtva trka izmedju njih i Luke Jovića i trudne Sofije. 







Potrebno je:
jedna šolja kao mera za sve, ja sam koristila onu od 2,5 dl
2 šolje brašna
1 kašičica soli
1 kesica praška za pecivo
2 kašike ulja
1 šolja jogurta
+
za posipanje semenke po želji



Što se brašna tiče, koristite ono koje vama odgovara. Ja sam ih ovaj put pravila od 1,5 šolje mekog belog brašna i 1/2 šolje integralnog ražanog.

Rernu uključiti da se zagreje na 200C. Veliki pleh od rerne dim 30x45 cm obložiti papirom za pečenje.

U vanglicu sipati brašno, so, prašak za pecivo, promešati varjačom pa u sredini napraviti udubljenje. U sredinu uliti ulje (može obično, suncokretovo a može i maslinovo) i jogurt. Sve dobro izmešati varjačom, da testo upije svo brašno, pa onda izručiti na radnu površinu. Još malo premesiti pa testo podeliti na 4 ili 5 delova, kako vam odgovara.



Od svakog dela oblikovati lepinjicu, staviti je na papir za pečenje i malo je spljoštiti dlanom. Ako želite možete ih premazati s malo jogurta ili obične vode i posuti ih semenkama. Ja sam i svaku zarezala unakrst, možete ali i ne morate, mene povukao osećaj :)



Lepinjice peći 20-tak minuta na 200 C, koliko da lepo porumene sa svih strana. Izvaditi ih iz pleha i ostaviti da se malo prohlade.



Kako je nas dvoje, a pravila sam ih za kasni ručak, dve su pretekle i za sutradan. I bile su odlične! A testo možete podeliti i na dva dela pa ga peći kao male hlepčiće. Trebaće samo malo više vremena pa vodite računa. <3<3<3





©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2020. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар