понедељак, 12. август 2019.

Kakao kocke


ili Rankov crnac bez jaja. 
Ne znam šta mi bi, sad moram na pauzu dok me ne prođe ovaj napad smeha 😂😂😂 

... i tako, posle par sati...

Kao i svaki kolač koji sam pravila, tako i ovaj ima svoju priču. Stoput pravila, bukvalno, i taj sto prvi put tata uđe u kuhinju, zabezekne se čovek i svečano izjavi: svašta sam u životu video, ali da neko presipa testo iz pleha ponovo u vanglu, e to još nisam! I toga je bilo kod mene 😂. Naime, objašnjenje je krajnje jednostavno. Sve mere su date u čašama jogurta. Nekad je jogurt, verovali ili ne, bio u čašama od 2 dl, pa posle jogurta u tu čašu sipaš sve ostalo i eto kolača. Ali, ne lezi vraže! Mozak zakržljao, ja kupila jogurt u tetrapaku, pakovanje od 2,5 dl. Izručila tri komada, a sve ostalo merila onom sačuvanom čašom... izručim ti ja testo u pleh, krenem da ga ubacim u rernu, a ono samo leti po plehu, kao vodu da sam sipala. Gledamo se testo i ja i ništa meni tu nije jasno. Gledam i recept, čitam redom, sve sam stavila, i brašno na kraju, vala sve. I tek u neko doba bacim pogled na onaj jogurt! I tako vratim testo iz pleha u vanglu pa dodam svega još po malo dok ne dobih onu gustinu koja mi je trebala, ispečem i ustanovim da je kolač bolji nego ikad! Ipak vam neću dati te mere, nego one prave, kako treba, a vi vodite računa. 

Ovo je, inače, Rankov omiljeni kolač  ali sam ja nikakva žena (oliti ženetina) s obzirom da je puno i Save i Dunava proteklo otkad sam ga poslednji put pravila.

I dok je kod mene to Rankov kolač, kod moje kume Ivone to je Cecin kolač 😊 od kojeg su tako proistekli i famozno fenomenalni Čokoladna smrt mafini, punjeni neeeeviđenom količinom Nutelle i još zatrpani Oreo Milkom i pečenim lešnikom, leleeee... Kaže Ivona da nikad niko nije uspeo da pojede više od jednog tog smrtonosnog mafina, niko sem mene, ja sam pojela dva i još ih presekla jednim laganim od vanile i malina 🤣🤣🤣 Tek da se zna ko je gazda ringišpila 😀

Potrebno je za testo:
(sve se meri čašom od 2 dl)
3 čaše jogurta
3 čaše brašna
2 čaše šećera
1 čaša ulja
1 kašika kakaoa
1 kašičica sode bikarbone
1/2 kesice praška za pecivo
(i njega stavljam jer mi onda kolač bude još laganiji i vazdušastiji, možete ga izostaviti ukoliko želite)
+
3-4 dobre kašike džema od kajsija

Preliv od čokolade:
100 g čokolade
1 kašika kisele pavlake
20-tak grama maslaca
1 kašika ulja



Prvo uključiti rernu da se zagreje na 180C. Onda pripremiti pleh za pečenje, potreban je onaj pravougaoni dim. 25x35 cm (ili slično), pleh obložite papirom za pečenje, a onda krenite s pripremom testa.

Ovo je prosto da prostije biti ne može: u vanglu sipati sve sastoje za testo, odjednom, uključiti mikser, mutiti koliko da se sjedine svi sastojci, dakle pola minuta je mnogo, i gotovo! Testo izručite u onaj pleh, pleh stavite u onu zagrejanu rernu i kolač pecite oko 50 minuta, možda i malo jače, zavisi od jačine rerne. Ukoliko ste koristili manji kalup pa je testo deblje, moraćete duže da pečete, šta da vam radim. Kako god, pri kraju pečenja zabodite čačkalicu u sredinu i ukoliko je suva (nema zalepljenog testa na njoj) kolač je gotov. I ne dramite zato što je pocrneo, takav i treba da bude, zato se i zove crnac bez jaja, jer nema jaja u kolaču😂



Kolač ne vadite iz pleha već ga odmah, vrelog, premažite džemom od kajsija, najbolje onim domaćim. Ako nema taj, poslužiće bilo koji kiseliji jer bolje legne na čokoladu od onih slađih.

E, tek tad ostavite da se kolač sasvim ohladi.

Za preliv u šerpici s debljim dnom rastopite maslac i ulje, odmah dodajte izlomljenu čokoladu i kiselu pavlaku pa mešajte da se sve lepo sjedini u glatku masu. Time prelijte ohlađeni kolač i ostavite da se i čokolada stegne.




Ovako pripremljena glazura mi je daleko zahvalnija za sečenje jer ne puca u odnosu na onu klasičnu. A kod ovog kolača je to poseban problem jer je čokolada naneta preko džema, pa još ako ste kolač premazali s više džema nego što je navedeno, lako se desi da čokolada jednostavno "beži" dok se seče. Dakle, ne preterujte ni sa čim.

Mera je izdašna, imaćete kolača ihahaaaaj! Ma do podne ima da vam potraju!




Još samo da napomenem da kolač možete peći i kao mafine a ako hoćete te zvane Čokoladna smrt, onda u svaki kalup sipajte jedno dve kašike testa, pa preprepunu kašičicu Nutelle, pa ponovo testo, sve pospite Oreo Milkom (Ivona je veći psiho od mene, tačno se zna da se jedna kocka čokolade uredno seče na 4 dela, oooo božeeeeeee)  i pečenim seckanim lešnicima. Tako se to ispeče, prohladi pa navali. Verujte, s punim pravom nose to ime.

Slika je nikaka ali je zato mafin smrtonosan! <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар