уторак, 12. јун 2018.

Pletenice


Volim da listam stare brojeve Sale&Pepe, toliko toga lepog, toliko toga novog, i egzotičnog, i svakodnevnog, ma čitave spiskove imam šta još treba da napravim i isprobam! Ovaj vikend na red su stigle pletenice. Ako nedeljom ujutro ne umesim bar hleb, kao da mi je vikend propao, volim miris svežeg peciva u rana nedeljna jutra, a kad kažem rana, ona su kod mene stvarno rana ;) naročito leti, volim da uhvatim parče zore i onu jutarnju svežinu, posle lakše podnosim žegu. A i aklimatizujem se pored upaljene rerne :)))



Potrebno je:
500 g mekog belog brašna
1 dl vode
1 pakovanje (10 g) suvog kvasca ili 20 g svežeg
100 g maslaca
1 kašičica šećera
1,5 kašičica soli
2 jajeta
6 kašika jogurta

Za premazivanje:
1 žumance
malo vode
malo ulja

Za posipanje:
razne semenke
krupna so
šećer



U jednom decilitru mlake vode razmutiti kvasac i dodati jednu kašičicu šećera. Ostaviti na toplom par minuta da kvasac proradi i da se tečnost zapeni.

Prosejati brašno, dodati so i promešati, u sredini napraviti udubljenje. Maslac sobne temperature iseckati na kockice i ubaciti u brašno, dodati cela jaja, 6 kašika jogurta (običnog) i na kraju dodati vodu sa kvascem. Zamesiti testo tako što ćete ivice brašna malo po malo obarati u tečnost. Meni je otišlo tačno pola kilograma brašna, a od veličine jaja zavisiće da li će vam trebati trunčica više ili manje.

Testo mesite par minuta da postane glatko i elastično. Formirajte kuglu, stavite je u blago pobrašnjenu vanglicu, prekrijte streč folijom i ostavite da narasta petnaestak minuta na toplom mestu.

Naraslo testo istresite na radnu površinu i premesite. Podelite na četiri jednaka dela. Svaki deo opet podelite na tri dela. Dlanovima rastanjite u valjak dužine cca 20 cm pa napravite pletenicu. Oba kraja podvijte da se ne vide. Pletenice redjajte na pleh obložen papirom za pečenje. Ostavite ih na toplom da dobro narastu. Posebno umutiti jedno žumance sa malo vode i par kapi ulja pa četkicom premažite pletenice.


Po želji ih možete posuti raznim semenkama i začinskim biljem, šećerom. Ja sam jednu obilno posula šećerom (jer je unapred bila osudjena da je ja pojedem) a ostale sam posipala mešavinom semenki bundeve, lana i suncokreta, druga je bila posuta ćurekotom a treća origanom i belim lukom u prahu.



Peći ih u rerni prethodno zagrejanoj na 180C oko petnaestak minuta, treba lepo da porumene. Gotove izvaditi na rešetku i ostaviti da se prohlade.


Odlične su sa raznim namazima, pustite mašti na volju! Kod nas preteklo ajvara od prošle godine pa ga gustiramo uz feta sir. Ja sam se ipak prvo zasladila onom "šećerenom" pletenicom i džemom od malina pa onda sve ostalo redno ;) <3<3<3






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар