понедељак, 4. јун 2018.

Pepermint braunis


Svaki put kad bih kao naslovnu fotografiju na blogu postavila jednu od slika sa ovim kolačem, dobila bih gomilu upita šta je to, ima li recept. I tako već godinu ipo ;) Nikako mi nije jasno zašto ga ranije nisam napisala, valjda sam sve čekala sezonu, glupo je u sred zime pisati recept u kojem je glavni sastojak sveža nana!  Ali zato, evo ga sad, divan i sočan kolač koji ukusom podseća na one omiljene After eight čokoladice gde je izmedju dva tanka sloja najfinije čokolade zarobljen fil od nane/mente. Možda će vam biti čudno da u kolač ide trava :))) ali, kad vam ja kažem, ne oklevajte, očerupajte taj žbun ili kupite buketić, kolač ćete napraviti očas posla i gustirati ga natenane. Uz kaficu je baš onako, merak...

Dosta toga sam pravila po receptima Gage sa bloga Gaga u kujni, i apsolutno mi se sve svidelo. Ona crna Žerbo torta mi je.... uh, to rečima ne mogu opisati! Slaba sam na te tradicionalne, jake, moćne torte, ali zato kad sam videla ovaj recept, ni na tren nisam oklevala, znala sam da će mi se svideti. 



(izvorni recept)
Potrebno je:
180 g maslaca
180 g čokolade, kvalitetnije
330 g šećera
puna šaka listića sveže nane
3 jajeta, krupnija
prstohvat soli
220 g brašna

Glazura:
100 g čokolade
50-tak grama maslaca
2 kašike ulja
30-tak grama bele čokolade



Čokoladu i maslac otopiti na sasvim tihoj vatri, izmešati pa ostaviti da se prohlade, ali ne i da se stegnu već da postano onako, kremasti. Listiće nane sitno iseckati. Umesto sveže nane može da posluži čaj, u tom slučaju istresite 2 kesice čaja ili stavite 2 pune kašike suve nane, vodite računa da u kolač ne dodju oni čvrsti komadići već samo listići.

Rernu uključiti da se zagreje na 180C. Okrugli kalup prečnika 26 cm obložiti papirom za pečenje ali da papir prelazi ivice pleha. Umesto okruglog kalupa možete koristi i pravougaoni dimenzija 25x17 cm ali će vam kocke biti niže, pa sad kako više volite.

Odvojiti žumanca od belanaca pa belanca dobro umutiti. Dodati šećer a kad se rastopi dodati i žumanca. Umešati čokoladu s maslacem, prstohvat soli i sitno seckane listiće nane. Na kraju dodati brašno i izmešati da se sve lepo sjedini. Testo izručiti u pleh i peći ga na 180C oko 30-40 min, zavisi od rerne.

Gotovu koru ostaviti da se malo prohladi pa izvaditi iz pleha sa sve papirom, papir zatim pažljivo odvojiti i koru, kad se sasvim ohladi, položiti na tacnu.

Posebno rastopiti belu i crnu čokoladu, u crnu dodajte malo više maslaca i ulja a u belu tek toliko da postane tečna, recimo desetak grama maslaca i 1/2 kašike ulja. Obe čokolade treba da budu spremne u isto vreme.



Kolač prvo prelijte crnom čokoladom a zatim odmah preko nje istačkajte i išarajte belom, pa pomoću čačkalice napravite ovaj "mermerni izled".

Ostavite da se kolač dobro ohladi pre služenja, lakše će se seći a i ukus će biti finiji. Kolač je jak, sočan i divnog blago osvežavajućeg ukusa. Uživajte! <3<3<3






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.  

Нема коментара:

Постави коментар