четвртак, 7. новембар 2019.

Čokoladni mafini s kokosom



Ali, ko je uopšte mogao i da pretpostavi koliku će frku Maja da nadigne samo zato što me nije bilo na "mreži" par nedelja?!!! Suze su mi tekle od smeha kad sam videla kakva se potraga za mnom digla! Doduše, morala sam da reagujem kad je "ona" Sanja poslala zahtev za prijateljstvo gdinu Đ., tu je već dara prevršila meru, rekoh konektuj se crna Svetlano, muža će ti preotmu na kvarnjaka. A ovamo kao nije njen tip, ona voli te nordijce, ma pazi bogati, ali eto, žrtvovala se samo da bi njih dve mene iskopale i izvukle iz mraka predzakeberskog doba! 

Nego da se vratimo na mafine. Mada s njima nisam nigde ni išla da bi im se vraćala... Dolazili prošli vikend moji - brat, snaja , deca komada dva muških + njihov novi pas, alternativnog imena Debela Berta. O tom krajnje neprikladom imenu za jedno preslatko štene čau čaa kasnije, tokom dana, predlagana su brojna prikladnija imena, od Danice do Flafija (moj predlog jer sam odmah mogla da vidim mog tatu kako stoji na stepenicama i viče Flafiiiii, Flafiiiii hahahahhaah) ali eto, na kraju odluka ostade na momcima da je donesu. 

A za dezert ovaj put pali mafini, a kakvi drugi do čokoladni, razume se. Očas posla gotovi, kao i svi drugi mafini, a zaista jako fini. 



(izvorni recept) 

Potrebno je za tamno testo:
3 jajeta
150 g šećera
125 g maslaca
100 g čokolade
220 g mekog belog brašna
3 dl jogurta sobne temperature
1 kašičica instant kafe (nije neophodno)
1 pakovanje praška za pecivo (10 g)
2 dobre kašike kakaoa

Za bombice od kokosa:
cca 150 g sitnog sira
cca 100 g kokosa
cca 100 g prah šećera
1 kašika vanil šećera ili malo ekstrakta vanile
1 kašika ruma (nije delovao na decu, najverovarnije izvetrio od dugog stajanja)

Za čokoladnu glazuru:
100 g čokolade
2-3 kašike ulja

I ukrašavanje:
šta god! i kako god!



Ovo je malo izdašnija mera mafina jer obično su količine prilagodjene plehu za 12 komada. Ovde ćete imati 12+4, bar je meni tako ispalo, a da sam malo povela računa u punjenu, ladno sam mogla da izvučem još jedan, ali eto, čist gubitak...

Ja prvo napravla fil od kokosa. Mere su odokativne jer nije svaki sir isti i nije svaki kokos isti. Koristila sam običan sitni sir, neslani, gde ga nema može i onaj neuporedivo skuplji maskarpone. Sipajte u činiju sir, dodajte šećera po ukusu, vanilu i ruuuuma onako koliko vam paše. Onda dodavajte kokos postepeno, smesa treba da bude gusta i da se od nje formira čvrsta kuglica. Meni je otišlo 75 g kokosa na 150 g sira, da sam dodala više ruma otišlo bi i svih 100 :) :) :) !!! Od smese formirajte 16 kuglica i odložite ih sa strane.



Uključite rernu na 200 C. U pleh za mafine poredjajte korpice. Na sasvim tihoj vatri otopiti maslac i čokoladu pa ih ostaviti da se prohlade. Jogurt nek bude sobne temperature da se čokolada u testu ne šlogira kad ga ulijete.

Izmešati brašno, prašak za pecivo, kafu (možete je i izostaviti) i kakao. Umutiti tri cela jajeta, dodati šećer i mutiti da se šećer otopi. Dodati maslac s čokoladom i brašno sa dodacima, mutiti da se sve sjedini pa na kraju uliti i jogurt.



Mafine možete praviti na dva načina:
- uliti tamno testo do pola korpice, u sredinu staviti kuglicu kokosa pa odozgo dodati tamno testo ali ne skroz do vrha korpice
ili
- uliti tamno testo skoro do vrha korpice, u sredinu utisnuti kuglicu od kokosa i to je to. Pri pečenju će tamno testo da naraste i prekrije kokos.

Šta vam lakše, to i uradite.



Mafine pecite na 190-200C oko 20 minuta do pola sata, proverite čačkalicom da li su pečeni. Ovde ne važi ono da moraju fino da porumene, jer su već tamni pa se ne vidi. Kad primetite da su ovi mafini porumeneli, verujte mi, nisu za jelo, jer je kakao grozomoran kad pregori!

Pečene mafine izvaditi iz pleha i ostaviti da se prohlade.



Za glazuru otopiti na tihoj vatri čokoladu s uljem. Svaki mafin zamočiti u čokoladu, malo ocediti pa ostaviti da se čokolade stegne. Odogzo posuti listićima kokosa, brašnom od kokosa, perlicama, kuglicama, ma čime god! Ne uzbudjujte se ako ih i ne ukrasite, ionako neće dugo potrajati! <3<3<3



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima,  





Нема коментара:

Постави коментар