уторак, 5. децембар 2023.

Gurabije sa jabukama / elmayi kurabiye


Pre jedno tri godine (valjda?!) gledala sam svoju prvu tursku seriju, hehehehe, kao "učim turski, mora seeee". Ajd' što je glumac bio lep (joj, baš lep!) nego što je ona njegova mučenica non-stop pravila limonu kurabiye, jedino što je, valjda, znala da umesi, pa udri u svakoj drugoj epizodi limonu kurabiye, pa kurabiye, pomislio bi čovek ko zna šta pravi, teško, komplikovano, a ono ustvari  gurabije sa maslacem! Kod nas je uobičajno da se gurabije prave sa mašću i orasima, a vidi vraga, ja ih pravila punjene jabukama. I baš su fine! Jedino što sam podlegla belosvetskim božićnim trendovima, pa sam ih, umesto kao loptice, pravila kao šišarke (vala, ako išta liče!), štono bi babe rekle "izvodila besne gliste", zato vi ne morate da se mučite, tu sam ja da vam kažem šta i kako sebi da olakšate život, ne budite budala kao ja! 

Potrebno je: 
125 g omekšalog maslaca
2 kašike jogurta
90 g ulja (to mu dođe 1 dl pa vam volja čime ćete da ga merite)
1 jaje
80 g prah šećera
1 kesica vanil šećera (10 g)
1 kesica praška za pecivo (10 g)
oko 400 g mekog, belog brašna

Za fil: 
4 jabuke, kiselije
3 kašike šećera
1 kašika ulja
cimet
2-3 kašike oraha (nije obavezno) 

Za posipanje:
prah šećer, mada su sasvim dovoljno slatke i bez njega

Prvo sredimo jabuke: oljuštiti ih i izrendati na krupno rende. U tiganj sipati ulje, dodati jabuke i šećer i sve dinstati dok voda iz jabuka ne uvri. Jedno 5-10 minuta, ide to ako udarite na najjače. Dodati cimet i po želji orahe, i sve izmešati. Ostaviti da se ohladi. Ako volite kiselije, možete dodati i malo soka od limuna. 

U vanglu sipati maslac, jogurt, ulje, vanil šećer, prah šećer, prašak za pecivo i jaje, malo promutiti mikserom pa dodati brašno, postepeno. Meni je otišlo tačno 400 g, testo treba da bude meko, da se lako oblikuje, ali da se ne lepi za ruke. Ništa nema da odmara, odmah praviti gurabije! 

E sad, možete od testa otkidati loptice, svaku malo udubiti, sipati kašičicu fila, zatvoriti je i ređati na pleh. Možete testo rastanjiti oklagijom na jedno 3 mm debljine, iseći ga na kvadrate, u sredinu svakog staviti kašičicu fila i zatvoriti, oblikovati loptice i ređati ih u pleh. Ili se zajebavati kao ja: donju stranu cediljke za limun obložiti parčetom streč folije, ubaciti testo, udubiti ga, sipati fil, zatvoriti testom, malo sve pritisnuti da se dobije dobar oblik, izvaditi sa sve folijom iz cediljke i složiti na pleh. S prvom gurabijom je sve ovo bilo prilično pipljivo, još sam u sredinu stavljala i jezgru oraha, ali se brzo uvežbaš posle tri-četiri, pa nije da ne ide, ide... ali je pipljivo :)  



Gurabije peći na 180 C oko 10-15 minuta, treba da tek malo porumene s donje strane, a odozgo ostanu sasvim bele. Još tople posuti prah šećerom. 



Joj, super su mi bile taj prvi dan... Naročito jer sam ih napravila baš velike :) :) :) jer moja cediljka za limun nije od one gospodske fele nego prava bre seljačka, moš' na njoj i ananas cediti kolika je! Izašao pun pleh kolača, a kako je gdin Đ u međuvremenu zakačio stomačni virus, nije mogao ni da pomisli da ih jede, pa ih kolega i ja gustiramo tako natenane na poslu. Evo, sad sekao poslednju na pola! 

Još bih samo dodala da je ovo testo za gurabije toliko ukusno, da ja reči nemam! Čak i bez ikakvih dodataka, bez fila, samo da napravite najobičniji keks, raspametićete se! 


©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2023. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.
  
 

Нема коментара:

Постави коментар