понедељак, 23. октобар 2023.

Rankove snikers štangle


To leto po našoj svadbi (ima tome, eto, već 17 godina) otišao gdin Đ do limara da pokupi kola sa popravke. Vratio se sa kolima i receptom za Snikers štangle. Gledam njega, gledam onaj papir,  pa mi lepo nije jasno, da  li to limar kad nema posla mesi kolače pa posle deli recepte uz račune?! A uz to ima i baš fin, ženskast rukopis, vrag će ga znati više ko za koga navija... Kad ono, majstor Rankov kolega s posla, radionica mu u dvorištu porodične kuće, pa mu žena iznela kolače da posluži. A Ranku se toliko svideli da je tražio recept. Godinama sam ga pravila sve po receptu, ali ove jeseni mi nešto došlo da promenim. I promenim. I ovako mi se još više sviđaju! 


Osnovni recept: 
1,5 dl vode
300 g šećera
250 g maslaca
100 g čokolade za kuvanje
300 g seckanog kikirikija
400 g izlomljenog keksa (Petit Beurre)

Glazura:
150 g čokolade za kuvanje 
5-6 kašika ulja

- Moj dodatak
Za kikiriki puter je potrebno:
150 g kikirikija
50 g prah šećera
50-70 g maslaca
dobar prstohvat soli

U prodavnicama zdrave hrane imate da kupite pečeni, blanširani, neslani kikiriki, cena mu je oko 300 din/kg, ali ćete sebe poštedeti muke pečenja i ljušćenja sirovog. Možete ga iseckati sitno, a još je jednostavnije usitniti ga u secku. Isti slučaj je i sa keksom: ranije sam ga lomila na sitnije komade, sad ga isto ubacim u secka i usitnim bukvalno za 5 sekundi. Milina jedna. 

Dobro ocenite količinu sastojaka, pa prema njima koristite i šerpu odgovarajuće veličine. Da ne bude posle "morala sam da presipam". U šerpu sipati šećer i vodu i sve kuvati na tihoj vatri, koliko da vri, jedno 5 minuta. Dodati maslac i čokoladu. Mešati da se rastope. Skloniti s vatre. Dodati keks i kikiriki. Sve dobro izmešati i ostaviti da se prohladi tri-četiri  minuta. 

Pleh dimenzija 25x35 cm obložiti papirom za pečenje. Smesu za kolač ponovo dobro izmešati i izručiti u pleh. Sve poravnjati, dobro sabiti, ja to obično radim rukom a možete i onom malom oklagijom. Bitno je da ne ostanu rupice u podlozi. 




U originalnom receptu preko ide samo čokolada: rastopiti čokoladu na sasvim tihoj vatri i dodati joj 5-6 kašika ulja, koliko da bude lepo tečna. Preliti preko kolača i blago plehom udariti u radnu površinu da bi se čokolada ravnomerno razlila. 

Ali!


Ukoliko rešite da sve radite na ovaj moj način, onda će vam trebati i kikiriki puter. Možete ga kupiti, dodati mu malo mlevenog kikirikija (ili čak i keksa) da ga zgusnete koliko da može lepo da se premaže preko podloge, a da ne curi. Ja volim da napravim domaći kikiriki puter a to je zaista super jednostavno ako imate secka. 150 g pečenog, blanširanog, neslanog kikirikija sipajte u secka i sameljite ga što finije. Par puta kašikom odvojte od stranica secka. Dodajte prah šećer i nastavite da meljete. Što se finije samelje - to bolje. Na kraju umešajte dobar prstohvat soli i maslac iseckan na kocke. Nek secko provrti sve još par puta da se puter lepo sjedini i - to je to! Ukoliko mislite da je smesa gušća, dodajte još komadić maslaca. Time, u tankom sloju, premažite podlogu od keksa. Preliti glazurom od čokolade ali voditi računa da nije vrela kako ne bi otopila sloj od putera. Ja obično čokoladu izručim na sredinu pa samo izokrećem pleh na sve strane da se lepo rasporedi, kucnem par puta da se izravnja i gotovo. 

Ostaviti kolač da se stegne. Seći na štangle ili kako vam već odgovara.  



Pitate me kako su ovako lepo isečeni? Izgleda da je to muka mnogih... Šta god od kolača da pravim sa glazurom od čokolade, uvek sve sečem kad je sobne temperature, i sečem debljim, oštrim skalpelom (oni mali skalpeli nisu stabilni, pa vrdaju pri sečenju, zato je bolje koristiti one veće, deblje oštrice). Ove štangle možete seći direktno u plehu ili ih, sa sve papirom izvaditi na veću dasku za sečenje, pa ih onda seći. Pravo da vam kažem, meni brat napravio od sušene bukve prag za kuhinju, prilično širok zbog debljine zida, ali, na kraju nikad nije ni završio kao prag, već na njemu sečem kolače. I savršeno mi pasuje :) Još bih samo dodala da su na naslovnim fotografijama  kolači preliveni i sa više od 200 g čokolade, bili su mi zadnji koje sam pravila taj dan pa sam strovalila svu čokoladu koju sam imala otopljenu, da se na baci :)  

Kao i mnoge druge kolače, i ovaj možete praviti kao posni: koristite margarin, posni keks i čokoladu. Seče se podjednako dobro. 

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2023. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.  

Нема коментара:

Постави коментар