недеља, 13. фебруар 2022.

Oj svijetla majska zoro

 


- Zovi, vidi dokle su stigli - deda nestrpljivo pogleda na sat u regalu, samo što je prošlo 11, valjalo bi da se mlada isprosi pre podne, dok dan napreduje, da mladencima u životu posle sve na dobro ide. Napolju veje li veje, evo ako nije napadalo 30 santima od sinoć! Tata i brat već tri puta čistili prilaze kući. 

Ja, kao svaka nervozna mlada koja čeka prosce, okrećem njegov broj telefona. Javlja se sa: 

- Evo, sad smo u Divcima, stižemo za 15 minuta! 

Svečano se okrećem porodici:

- U Divcima su!

Svi nervozni ko da su u Divcima Nemci, a ne prosci!!! 

- Tu su za 15 minuta, rekao Ranko da ih dočekamo napolju, svi, i da se peva Oj svijetla majska zoro, - nastavljam mrtva ozbiljna.  

Deda pognu glavu, zabrinutim glasom: - Ja ne znam tu ... 

- Šta bre ne znaš deda, kako možeš da ne znaš, jedan Đukanović ti dolazi u kuću unuku da ti prosi a ti ne znaš ni himnu da mu otpevaš, i šta sad da radimo crni Živorade?! A?!!! 

- Svetlana! - dreknu tata - Ne zajebavaj mog oca! 

Okreće se dedi - Zajebava te tata, ne moraš ništa da pevaš, pusti je, gde se samo seti... 

- A da ne pominjem ono da slučajno Mila ne psuješ pred njim, to nam stric, na svadbi će da bude - nastavljam istim tempom. 

- Svetlana, prestani! - dva puta krštenim imenom otac me zove u jednom danu, treći put je za crveni karton.

- Živorade, nije mu stric, nema Ranko nikakve veze s Milom, neće biti na svadbi, nemoj da se plašiš! -  Majka se okreće prema meni, kao preteći, a vidim da crkava od smeha: - Lepo ti kažem, evo, nemoj više!

Tog 18. februara isprosiše mene još s vrata, samo što nije otkucalo podne: Mi došli zbog radi... 'Oćeš? 'Oću, lepo sam rekla da 'oću još 24. januara, al' evo 'oću i pred svedocima. Deda nije morao da peva Oj svijetla majska zoro, ali, za svaki slučaj, nije psovao ni Đukanovića, đavo će ga znati, ti Crnogorci u Srbiji su strateški raspoređeni, nema gde ih nema, možda stvarno stric bane na svadbu. A Ranko godinama posle ovoga, svaki put kad dolazimo kod mojih, priča kako su ga samo tad svi dočekali pred kućom, 'de si zete, dobro došli!, i da je još tad trebalo da mu bude jasno zašto su mu se svi toliko obradovali! ❤️❤️❤️

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2022. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар