понедељак, 25. мај 2020.

Slani štapići - umalo tri recepta


Za ceo svoj život tri puta sam napravila slane štapiće i te recepte ćete umalo i da dobijete. Kažem umalo, jer za onaj treći, moj, sam bog zna gde sam ćušnula papirić s merama i tako od tog posla nema ništa. Evo i jutros sam pretandrljala sve sveske i nema ga... ali zato sam našla gomile i gomile papirića sa svakojakim merama a ni na jednom jedinom ne postoji naziv šta sam ja to koji andrak pravila, pa tek kad isčitaš sastojke, moš da provališ jel recept za tortu il šnicle u saftu! 

Štapiće sam pravila tako retko iz jednog jedinog razloga: nikad nisam ni stekla naviku da imamo nešto slano za grickanje, valjda jer ih ni moja mama nikad nije pravila. A, pravo da vam kažem, jedva sam odvikla gdina Đ. od pečenog kikirikija, džambo čipsa i smokija, pa mi nije bilo pametno da mu umesto toga ponudim neku drugu slanu zanimaciju. I tako je taj post trajao sve do ove korone, kad smo sve počele besomučno da kuvamo i spremamo sve i svašta, vala kao da sutra svanuti neće! 

Zato ćete ovde naći dva recepta za slane štapiće, oba odlična, gdinu Đ. se za trun više svideo ovaj drugi, a ja im ni jednom ne nadjoh zamerku. 



- Slani štapići s mašću by Jekin kapric


Potrebno je:
150 ml mlakog mleka
20 g svežeg kvasca
1 kašičica brašna
1 kašičica šećera
+
250 g svinjske masti
1 celo jaje
1 belance
1 kašičica soli
500 g mekog belog brašna
+50 g brašna za mešenje

Za premazivanje:
1 žumance
1 kašičica ulja
1 kašika vode

Za posipanje:
krupna so
ćurekot
ili nešto drugo...


U mlakom mleku rastopiti kvasac, dodati šećer i brašno, promešati i ostaviti na toplom mestu da se aktivira, da se zapeni (desetak minuta).

Rernu zagrejati na 180C. Veliki pleh od rerne dim 35x40 cm obložiti papirom za pečenje. 

Umutiti svinjsku mast sa jajetom i jednim belancetom, dodati so, pola brašna, mleko s kvascem pa sve mutiti da se sjedini. Istresti na radnu površinu i nastaviti s mešenjem dok ne utrošite svih 500 kg brašna. 

Testo odmah razvući na blago pobrašnjenoj površini u pravougaonu koru debljine cca 1 cm. Radlom ili oštrim nožem testo iseći na štapiće. Redjati ih na pleh. 


Žumance razmutiti s uljem i vodom i pažljivo premazati štapiće. Posuti ih krupnom solju, ćurekotom ili nekim drugim semenkama. 


Nije potrebno da nadolaze te ih odmah strpati u zagrejanu rernu. Peći ih 15-tak minuta, možda i malo duže, sve na 180C. Treba fino da porumene.



Pečene ostaviti da se prohlade pa navaliti. Meni bili superiška sutradan, dobili su na prhkosti, što im je velički plus! 




Potrebno je: 
180 g kisele pavlake
100 g masti
1 jaje
400 gr brašna
1 kesica praška za pecivo
1,5 kašičica soli

Za premazivanje:
1 žumance
1 kašičica ulja
1 kašika vode

Za posipanje:
origano
parmezan
kačkavalj
susam
ili šta god drugo


Rernu uključiti da se zagreje na 180C. Veliki pleh od rerne dim. 35x40 cm obložiti papirom za pečenje. 

U vanglu sipati kiselu pavlaku, mast i jaje, i umutiti. Dodati brašno prosejano s praškom za pecivo i so. Zamesiti testo. 

Na pobrašnjenoj radnoj površini testo razvući u pravougaonu koru debljine cca 1 cm i radlom ili oštrim nožem iseći ga na štapiće. Redjati ih na pleh.


Razmutiti žumance s vodom i uljem i pažljivo premazati štapiće. Odozgo sam ih posipala origanom, parmezanom a vi možete čime god želite. Ako ih posipate kačkavaljem, onda ih prvo ispecite pa ih tek pri kraju pečenja izvadite iz rerne, pospite sirom i vratite da se sve zapeče. Meni tako sve bude lepše nego kad se peče od početka do kraja posuto kačkavaljem pa on postane onako nekako gumenast. 





I od jedne i od druge mere dobićete po pun pleh štapića.

-----
E sad što se tiče tog trećeg recepta, pravila sam ih od maslaca i sira, jedno jaje, so, prašak za pecivo, seme lana, bundeve, susama, i sve sam zamesila sa mešavinom belog i integralnog ražanog brašna. Posipala sam ih raznim semenkama, parmezanom ili pak dimljenom paprikom. Ovi s paprikom su bili vrhunski!





Ako ikad pronadjem papir s merama, dodajem ga ovde. I za ubuduće da se zna: čim ispišem mere, uslikam ih telefonom pa posle me za papir zabole čoše bre!!! <3<3<3


©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2020. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 




Нема коментара:

Постави коментар