уторак, 16. јул 2019.

Urmašice od kokosa sa crnom čokoladom


Pre nego napišem i jednu reč više, prvo da kažem da OVO NISU PRAVE BOSANSKE URMAŠICE! Eto, tako, sad nemate razlog da me prozivate kako to nije burek već sirnica i kako se zna od čega se prave urmašice a ne ovako, kao ja. 

Ovo je recept zasnovan na prvom receptu za urmašice koji je moja mama dobila od svoje prijateljice teta Nade, pa smo godinama urmašice pravile odmeravajući sve mere fildžanima kupljenim na Baščaršiji. Kažem zasnovan, jer sam ga prilično izmenila. I sve premerila :) 

Te urmašice su prvi kolač koji sam ikad pokušala da napravim. Mama je bila na poslu a ja, kao prava, zamesila sve po receptu, a testo retko, lepi se za ruke. Napravim jednu za probu, ubacim da se ispeče a ona se sva razlila u plehu, ma užas! Bila sam ubeđena da sam negde nešto zahebala i onako besna sve izručim svinjama. Posle mi mama objasnila to sa brašnom, da se dodaje po potrebi dok se ne dobije testo odgovarajuće gustine, i da ne mora baš sve da ide po receptu... Kasnije sam ih pravila i pravila, a bome i jela i te kako... ne morate mi verovati ali tamo negde u ranim dvadesetim, posle nekog noćnog provoda, izgladnela i pregladnela, pojela sam 12 komada. Sve dve po dve, i tako šest tura... I onda spavala ko mala beba, ništa, sad to da uradim morali bi hirurški da mi  ih vade iz želuca, jednu po jednu, i verovatno bih završila u nekoj medicinskoj enciklopediji kao primer hronične gluposti iz alavosti... 



Potrebno je:
300 g masti 
50 g ulja
50 g kisele pavlake
3 jajeta
3 kašike šećera
1 kašika vanil šećera
1/2 pakovanja praška za pecivo
1 kašičica sode bikarbone
cca 100 g crne čokolade s većim procentom kakaoa
100 g kokosa
600 g mekog, belog brašna

Sirup/agda/preliv:
750 g šećera
7,5 dl vode
1 kašika vanil šećera
po želji i jedan limun, ja ne volim limun u sirupu, pa tako...



Mast neka bude sobne temperature, ali čvrsta. Umutiti je sa jajima, šećerom, vanilom i uljem. Dodajte kiselu pavlaku, kokos i brašno u koje ste umešali prašak za pecivo i sodu bikarbonu. Brašno dodavati postepeno, verovatno će trebati više ili manje u zavisnosti od veličine jaja i sl. Dakle, poslušajte savet mama Žike, brašna dodajte onoliko koliko je potrebno da se testo ne lepi za ruke, da od njega bez problema može da se napravi urmašica.

Ja ga uvek ostavim da ostoji na hladnom jedno pola sata, pa savetujem da i vi tako uradite.

Skuvajte sirup / agdu: u šerpu sipajte šećer i vodu, dodajte vanilu i ostavite da vri na srednjoj vatri jedno dva-tri minuta. Sklonite s vatre i sasvim ohladite. Sirup treba da bude ređi, nikako kao sa slatko. Ukoliko volite ukus limuna ili vam urmašice nisu urmašice bez njega, onda u šećer i vodu dodajte jedan limun isečen na kolutove i tako kuvajte. Kasnije kolutove možete izvaditi ili ih jednostavno preliti preko kolača sa sve sirupom. Još jednom: sirup treba da bude hladan.

Pripremiti dva veća pleha od rerne, dim. 35x45 cm, papir za pečenje ne treba i nema šanse da se kolači zalepe pri pečenju. Volim kad izmedju urmašica ima mesta pa ih nikad ne guram u jedan pleh. A pravo da vam kažem, kad ih sabijem jednu do druge, nikad mi ne ispadnu onako lepo kao mojim prijateljicama Bosankama, pa sam od toga digla ruke. Dakle, dam im prostora da se razmašu.

Rernu zagrejati na 180C.

Od testa odvajati kugle veličine kajsije, recimo, pa u sredinu svake staviti pola kockice čokolade. Verujte, dovoljno je. Ako baš hoćete, a vi stavite i celu. Napravite kuglu, jednom stranom je ovlaš umočite u brašno pa prislonite na onu grublju stranu rendeta. Pažljivo je odvojte i odložite u pleh.
Koristim crnu, gorku čokoladu jer daje divan kontrast slatkoći kolača.


Od ove mere treba da dobijete jedan ipo pleh kolača. Pecite ih na 180C dok blago ne porumene, a  zatim ih izvadite iz rerne. Odmah ih prelijte hladnim sirupom, ne vadite ih iz pleha. Prelivajte ih polako, kutlača po kutlača, pustite da upiju sirup pa ponovo dok sve ne utrošite. Ostavite ih na hladnom ali ne u frižideru. Neka miruju bar dva-tri sata, koliko da se dobro ohlade i fino upiju sirup.



Idealno bi bilo da ih služite sutradan, al' ajd' sad, priznajte da bi vam dobar deo porodice kampovao u kuhinji pola noći! Ja znam da bih! <3<3<3 Sve urmašice su mi slaba tačka!

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 





2 коментара:

  1. Ma daaaaaaj…. Prefine su hurmašice. Kod mene ispale prave bosanske. A znaš li kako? Bosanka koristila maslac umjesto masti, a ostali sve isto i ispale prave bosanske hurmašice ;). Nego, stavljaj receptić na Coolku, da imam more slike gdje da kačim.
    Ljubi te Alma <3 .

    ОдговориИзбриши
  2. Hehehe Alma, ne da mi coolka da postavim recept, a jedva i koju sliku ubacih pa sam odustala do daljnjeg, valjda će proraditi uskoro. Ja nekako po navici valjda, te s kokosom uvek pravim s mašću, nikad ni probala nisam da stavim maslac, retard! Verujem da su kao prave bosanske, malo sam kombinovala moj recept s onim meni neprevazidjenim Mersihinim i to nikako ne može da ne valja :) Ljubim i ja tebe, videćeš kad tamo bude recept pa udri odma u galeriju! <3

    ОдговориИзбриши