уторак, 9. април 2019.

Beli rolat


Sve ga gledam i mislim: vala, da sam ga nogama savijala, bolje bih ga uvila! Al' onda pomislim: a baš me briga! Trenutno je moj favorit br. 1 što se tiče slatkih rolata. Kažem trenutno, jer se top lista stalno menja... Ovaj rolat je za ljubitelje bele čokolade, pavlake i kokosa dar s neba, pa ako ste jedan od njih, gvirnite u recept :) 




Potrebno je za koru:
5 jaja
5 kašika brašna
5 kašika šećera
1/2 pakovanja praška za pecivo
2 kašike vrele vode
+ malo mleka za premazivanje kore

Fil:
1/2 l slatke pavlake (po mogućstvu mlečne)
300 g bele čokolade
50 g kokosa
200 g višanja
1 kašika gustina
ili
par kašika domaćeg džema od višanja

Za posipanje:
50 g kokosa



Idemo prvo da se otarasimo fila, ionako mora da se dobro ohladi. Ja sam koristila 150 g bele mlečne čokolade i 150 g bele čokolade za kuvanje i to mi je odlična kombinacija, fil je finog, punog ukusa. Ukoliko želite, možete staviti i samo belu čokoladu za kuvanje.

Zagrejte pavlaku vodeći računa da ne proključa. Čokoladu izlomite na manje komade i prelijte je vrelom pavlakom. Mešajte sve dok se čokolada u potpunosti ne rastopi. Dodati 50 g kokosa i umešati. Ostaviti da se sasvim ohladi pa staviti u frižider da se stegne.

200 g višanja (čak su bolje ako su iz zamrzivača) zagrejati u šerpici sa sve sokom koji su pustile pa ih poprašiti jednom kašikom gustina i kuvati dok se fil malo ne zgusne. Kad ih spremam za ovaj rolat onda ne stavljam ni trun šećera u njih. U protivnom, uvek možete koristiti i džem od višanja, ukoliko imate. Naravno, i ovaj fil ostaviti da se ohladi. Ja metnula džem ;)  već sam ga imala hladnog u frižideru, pa tako...

Uključiti rernu da se zagreje na 180C. Veliki pleh od rerne dim. 35x45 cm obložitii papirom za pečenje.

Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca umutiti, dodati šećer, mutiti još dok se šećer ne rastopi, dodati žumanca i brašno pomešano s praškom za pecivo. Na kraju dodati i 2 kašike vrele vode. Testo izručiti u pleh i poravnjati. Koru peći 15-tak minuta na 180C, neka malo porumeni ali vodite računa da se ne presuši jer će posle pucati kad se savija. Gotovu koru izvaditi iz pleha i uviti je u rolat sa sve papirom, po kraćoj strani, da rolat bude deblji a kraći. Ostaviti da se sasvim ohladi.

Fil od čokolade dobro umutiti mikserom, ukoliko se bio jako stegao u frižideru (to zavisi i od čokolade koju ste koristili) pre mućenja ga ostavite na sobnoj temperaturi jedno 10-tak minuta, da popusti. Fil treba da bude fino penast ali i čvrst na dodir. Odvojiti par kašika za premazivanje rolata spolja.

Koru za rolat pažljivo odmotati uklanjajući papir za pečenje i malo je premazati mlekom, tek koliko da nije sasvim suva. Na uži kraj naneti fil od višanja. Premazati koru i čokoladnim filom kao što je prikazano na slici. Kraj rolata premazati tek tankim slojem fila kako ne bi curio pri uvijanju. Zatim rolat paaaaažljivo uviti, ne ovako kao ja ko nogom da sam ga uvijala. Neka kraj rolata bude na dnu.



Spolja rolat premazati onim odvojenim filom i bogato ga posuti ostatkom kokosa. Ja sam ga premazala sa svih strana i pažljivo uvaljala u kokos. Položite ga na tacnu za serviranje i ostavite ga da se dobro rashladi i stegne. Trebaće mu bar jedno par sati u frižideru da dođe sebi, najbolje bi bilo da ga ostavite na miru tokom noći (kod nas je to najkritičniji period za  mirovanje!)



A sutradan uživajte u ukusu! Fil je prilično sladak od čokolade tako da ne treba dodavati ni trun šećera. Ako ste koristili biljnu pavlaku, situacija će biti znatno drugačija jer je ona već sama po sebi zasađena, pa plus čokolada - može da bude na granici preslatkog. Zato je dobro višnje uopše ne sladiti da bi bile balans celoj priči.




E a sad zašto je rolat ovako vrljavo uvijen? Pa zato što će me jednog dana nestrpljenje ubiti, nisam čekala da se čokoladni fil dobro rashladi pa kad sam ga umutila nije delovao dovoljno čvrsto. Onda još nafilovati rolat tako debelim slojem pa pokušati da ga uviješ... a da bude lep i okrugao kad se ohladi... pa ga pritegnem papirom za pečenje a i to mi ne bude dovoljno nego ga dodatno stegnem i štipaljkama... onim za veš... i tako... baš sam ga uštinula :) :) :) I sve mi nekako lep ovako vrljav i drugačiji od onih savršenih, nikad nešto nisam marila za savršenstvom, tako je dosadno. <3<3<3





©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 






Нема коментара:

Постави коментар