уторак, 22. јануар 2019.

Praline s pomorandžom i s malinama


Kako je recept za ove praline skoro identičan, rešila sam da oba recepta zguram u jednu objavu pa da i vama bude malo lakše. 

Kada mi je prijateljica za svoju porodičnu slavu Sv. Jovana naručila pored kolača i praline, rekla mi je samo "bilo koje". Dakle, ništa više od toga ne mrzim! Daj reci mi koje hoćeš, s čim hoćeš, kakve hoćeš, a ne da napravim neke koje ti se možda ne sviđaju! Moram priznati da su ove nastale kao rezulat viška biskvita i živčanog bušenja breskvica, a kako - e to ćete videti - sad! 

Potrebno je za 60 komada pralina (po 30 komada od vrste):
250-300 g čokolade za kuvanje Menaž
ulje
maslac
ostatak žutog biskvita ili mleveni plazma keks
mrvice od bušenja breskvica ili mleveni plazma keks
kisela pavlaka
vanil šećer
šećer
maline
sitno rendana korica jedne velike pomorandže
par kapi ekstakta badema


I samo da napomenem da su mi kalupi za praline oni sitniji, veličine normalne praline iz bombonjere. Ovo da ne bude posle kako ste od jedne mere dobili 10 komada ali džambo pralina :)

Praline s pomorandžom



Otopiti na sasvim tihoj vatri 150 g čokolade za kuvanje (Menaž) pa dodati 3 kašike ulja i komadić maslaca, oko 20 g. Sve dobro izmešati da se čokolada ujednači. Kalup za praline premazati čokoladom koristeći četkicu pa ga staviti u zamrzivač da se čokolada stegne. To ponoviti tri puta, ide brzo naročito ako pravite praline u nekoliko različitih kalupa, pa dok premažete i poslednji, onaj prvi je već pristigao na novu turu čokolade.

Fil se pravi odokativno, ali nema potrebe da dramite. Možete koristiti ostatke biskvita, okrajke žute kore ili mleveni plazma keks, kao želite. Ja sam namenski ostavila biskvit namenjen za Čokoladne kuglice sa kikirikijem, pustila sam ga da odstoji jedan dan da se dobro osuši pa sam ga samlela u blenderu. Sve u svemu, bilo ga je možda 50-tak grama mlevenog. Pomešala sam jednu vrhom punu kašiku kisele pavlake sa jednom kašičicom vanil šećera, par kapi ekstrakta badema i sitno rendanom korom od pomorandže. U to sam dodavala malo po malo mlevenog biskvita dok nije dobilo gustinu. Od smese sam formirala kuglice i ubacivala ih u kalupe za praline. Svaku kuglicu sam dobro utisnula u kalup kako ne bi bilo rupica u pralinama kasnije. Neka do vrha čokolade ostane jedno dva milimetra prostora. Opet sam sve vratila u frižider na par minuta, izvadila i sve prelila čokoladom i poravnjala. I Jopet na hlađenje.... Nakon petnaestak minuta u zamrzivaču praline pažljivo izvadite iz kalupa, nožićem uklonite višak čokolade i - zagrizite!




Praline s malinama



Ok, ove su mi omiljene, definitivno! Valjda jer maline obožavam, pa mi legle samo tako!

Je l' da ponavljam ono za kalupe i čokoladu i nanošenje u tri sloja, pa "pečenje" u zamrzivaču i ostalo? Ne treba?! Bravo ti ga mala! Ako je drama, onda pročitaj jedno pet puta prvi pasus za prethodne praline, da se postupak dobro ureže u pamćenje pa onda navalite na pravljenje i ovih.

I ovaj fil se pravi odokativno ali i on ne zahteva ni trun drame. Ako imate mlevenu plazmu, koristite nju. Ako ste pre pralina pravili breskvice, pa poveću količinu istih iskasapili dok ste bušili kolačiće, onda te mrvice sasvim izmrvite ili ih sameljite u blenderu. Posebno pomešati vrhom punu kašiku kisele pavlake, 1 kašičicu vanil šećera, 1 ravnu kašiku šećera i dve kašike svežih ili odmrznutih malina. Maline izgnječite pa dodajte, ako kojim slučajem - sačuvaj me bože takvih - ne volite semenke od malina, onda ih - o moj bože - procedite kroz gazu ili cediljku za čaj pa ih onda dodajte u pavlaku. Izmešajte pa opet, malo po malo, dodajte mrvice ili keks, smesa može da bude i malo ređa, ništa neće faliti. Ja samo moju ostavila upravo takvu, ređu, sipala sam je u kesu od zamrzivača, odsekla ćoše kese i onda punila praline. Opet vodeći računa da do vrha ostane slobodno jedno 2 mm. Sve u zamrzivač, onda iz zamrzivača, preko naneti sloj čokolade i opet na hlađenje. Nakon petnaestak minuta praline izvadite iz kalupa i nožićem uklonite višak čokolade i - zagrizite!



<3<3<3

©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2019. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар