недеља, 9. септембар 2018.

Mafini i kolač sa smokvama


A i ne moraju samo sa smokvama, možete bilo koje voće iskoristiti, zato bi možda bolji naziv bio Voćni mafini ili voćni kolač, al sad kako je sezona smokvi a ja u njima do guše, neka budu ovako. 




Potrebno je za 20-24 mafina:

3 jajeta
300 g šećera
3 dl jogurta
2,5 dl ulja
400 g mekog belog brašna
1 prašak za pecivo
1 kašičica vanil šećera
sitno rendana kora od 1/2 limuna
20-24 komada lepih, zrelih smokvi
+
po želji malo prah šećera sa vanilom



Ovo je klasičan recept za testo sa jogurtom, sigurna sam da svako od vas ima bar jednu od varijacija na temu. Inače, ovo testo je jako  zahvalno, brzo se pripremi a može da se iskoristi za različite poslastice.

Od ove mere ja sam napravila 12 mafina a od ostatka testa sam napravila klasičan kolač sa smokvama koji sam pekla u manjem okruglom kalupu prečnika 22 cm. Vi možete praviti od cele mere samo mafine ili testo jednostavno izručiti u pravougani pleh dim 25x35 cm i napraviti kolač. Kao što rekoh u uvodu, smokve nisu obavezne, može bilo koje drugo voće ili kombinacija. U zavisnosti od voća, odaberite i začine koji odgovaraju.

DakleM:

Brašno prosejati s praškom za pecivo, premeriti šećer i umešati vanilu, izmeriti ulje i jogurt.

Dobro umutiti jaja sa šećerom, da se šećer sasvim rastopi a jaja postanu penasta. Dodati jogurt, ulje i sitno rendanu koricu limuna. Na kraju dodati i brašno sa praškom za pecivo.

Rernu zagrejati na 180C.

U kalup za mafine složiti papirne korpice i puniti ih do 3/4. Smokve po oprati, po potrebi očistiti (ako su dobro zrele onda to nije potrebno), ja ih isečem na četvrtine skoro do kraja i onda u svaku korpicu stavim po jednu celu smokvu. Mafine peći oko 35-40 minuta na 180C, teba fino da porumene. Pečene mafine odmah izvaditi iz kalupa i ostaviti da se prohlade na žici. Po želji ih posuti prah šećerom.



Ako se, pak, odlučite da pravite kolač, pravougaoni pleh dim. 25x35 cm (ili  okrugli prečnika 28cm) premažite malo uljem, zatim dno obložite iskrojenim papirom za pečenje a stranice pospite brašnom. Izručite testo pa po njemu poredjajte smokve sečene na kolutove. Ja sam svaku smokvu sekla na tri koluta. Ništa ne fali ni ako ih poredjate cele, ili sečene na pola, ili onako na četvrt pa složene u finu sliku ;) Peći isto na 180C jedno 35-40 minuta, možda i malo duže, sve  zavisi od jačine rerne. Najbolje je čačkalicom proveriti da li je pečen. Gotov kolač prohladiti u plehu i seći.



Pravo da vam kažem, ja sam želela da od druge polovine testa napravim "prevrnuti" kolač sa smokvama, ali nesposobna kakva jesam, u pleh sam prvo izručila testo pa kad sam videla šta sam uradila, vala me mrzelo da ga ponovo vraćam u vanglu, perem pleh, opet iskrajam papir za pečenje... ... i tako... poredjam odozgo smokvice i divotica jedna... I kolač možete posuti prah šećerom ali čisto ukrasa radi jer kolač je dovoljno sladak.

A sad galerija jer mi je bilo teško da se odlučim samo za par fotki <3<3<3 smokve su taaako fotogenične :)






© Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.

Нема коментара:

Постави коментар