четвртак, 9. мај 2024.

Majonez, domaća radinost


Sve - danas ću, sutra ću, i to tako kod mene traje po nekoliko meseci! Recept uslikala još ozimuns, prošli svi praznici koji su proći mogli, a ja se tek sad nakanila da sve otkucam, računam - možda vam zatreba za Ilindan, ili tamo od oktobra, kad krene nova sezona slava. 

Starije kuvarice (kao što sam i ja, jelte) neće biti iznenađene ovim receptom, dobro je poznat još tamo od osamdesetih godina, ali, nema veze, recepte kucam za one kojima su oni potrebni, a ne za ne koji ionako sve znaju :) 

Potrebno je: 
jedna tegla od kilo
2 jajeta, najbolje domaća, ne samo zbog ukusa nego i zbog boje
4 dl ulja
1 kašičica senfa
sok od 1/2 limuna
so po ukusu
trun bibera
štapni mikser
Gledala sam i ja kako Remzi i Oliver mute žicom majonez, ali zašto bih to radila kad ne moram :) A i recept je toliko puta isproban i proverem da mu greške nema. 

Tegla treba da bude savršeno suva a svi sastojci sobne temperature. Da bi se majonez dobro umutio, možete koristiti i neku drugu usku, visoku posudu, ceo proces jednostavno ne funkcioniše ako sastojke mutite u vangli. 

Sastojke ubacite u teglu, redosled je nebitan. Limun, senf, biber i so dodajete po ukusu a kad se majonez umuti možete podesiti ukus. 


U teglu, do dna spustiti štapni mikser i tek onda ga uključiti. Držati ga jedno desetak - petnaest sekundi na dnu, da majonez počne da se steže, a onda ga lagano podizati sve do vrha tegle, dok se svi sastojci ne sjedine. Verovali ili ne, to je to! Majonez možete odmah koristiti, ali je još bolji kad malo odstoji na hladnom. Čuvajte ga u zatvorenoj tegli, u frižideru, rok trajanja mu je 3-4 dana, ne bih ga čuvala duže od toga. 


Kao što rekoh malopre, probajte da li vam je ukus ok, dodajte još limuna ako želite kiseliji. Od ove količine sastojaka dobićete skoro punu teglu majoneza, dakle skoro 700 g pa preporučujem da za početak pravite pola mere (na slikama je upravo to). Napomenula bih samo da se u osnovnom receptu koristi suncokretovo ulje ali, ako to želite, jedan deo (recimo pola) možete zameniti i maslinovim (kao što sam ja). Nisam probala kakav je majonez ako ga pravite samo sa maslinovim ulje. Probajte i javite mi! 



©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2023. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар